Connect with us

Eveniment

Senatorul PSD Bogdan Constantin Matei: Proiect de modificare a Legii educației naționale-sprijinirea copiilor cu handicap locomotor

Publicat

pe

Senatorul PSD Vâlcea a depus joi, 29 martie 2018, la Camera Deputaţilor, alături de senatorul PSD Ioan Narcis Chisăliţă un proiect de modificare a Legii educației naționale, în sensul sprijinirii copiilor cu handicap locomotor.

Propunem completarea şi modificarea după cum urmează a articolului 25 – alin (3): „

Pentru copiii cu cerinţe educaţionale speciale sau nedeplasabili din motive medicale, se poate organiza învăţământ la domiciliu sau pe lângă unităţile de asistenţă medicală.

În mod excepţional, pentru copii cu dizabilităţi locomotorii, se vor achiziţiona elevatoare sau procesul instructiv educativ ( orele de curs / activități extrașcolare), se vor desfășura în mod obligatoriu într-o sala de clasa la parterul unităţii în vederea integrări acestora în învăţământul cu frecvenţă”, pentru a conferi drepturi egale copiilor cu probleme locomotori.

Bogdan Constantin MATEI-Senator PSD Vâlcea

Facebook Comments
Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Eveniment

Emisiune Business Philosophy: Excelență în tratamentul afecțiunilor ORL, cu Prof. Dr. Codruț Sarafoleanu

Publicat

pe

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33  l-a avut ca invitat special pe Prof. Dr. Caius-Codruţ Sarafoleanu – Doctor în Științe Medicale, șeful Clinicii O.R.L. Spitalul Clinic „Sfânta Maria”din București, șeful Disciplinei O.R.L. Facultatea de Medicină Dentară, București și profesor asociat al Universității de Medicină din Chișinău, informează businessphilosophy.ro.

Prof. Dr. Caius-Codruţ Sarafoleanu, care este o somitate în acest domeniu, a vorbit în emisiunea moderată de Romeo Chiriac despre situațiile întâlnite în tratamentul afecțiunilor ORL.

Tot în cadrul emisiunii, terapeuta Ileana Vlăduț a prezentat rubrica ”Alegeri Potrivite”. 

Facebook Comments
Citeste in continuare

Afaceri

CSALB lansează Caravana Online în cele mai mari orașe ale țării. Ce au obținut craiovenii din negocierile cu băncile

Publicat

pe

Conciliatorii Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) îi vor sfătui pe consumatorii români de servicii financiare din cele mai mari orașe ale țării cum să își formuleze cererile și ce trebuie să facă pentru a avea o negociere reușită cu banca sau IFN-ul. Campania de informare se va desfășura pe parcursul a cinci luni și se va adresa consumatorilor din Arad, Timiș, Cluj, Galați, Iași, Constanța, Bihor, Dolj, Brașov, Argeș și Prahova. Din cauza pandemiei, Caravana pe care CSALB o organiza prin întâlniri periodice cu consumatorii, reprezentanții băncilor comerciale, jurnaliști și autorități locale nu a mai fost posibilă de la finalul anului 2019. Totodată, concilierile s-au desfășurat exclusiv online sau telefonic. În aceste condiții, considerăm necesară o campanie de informare online și prin intermediul presei locale, în care să transmitem recomandări consumatorilor privind modalitatea de redactare a cererii de intrare în negociere cu instituția de credit, dar și în legătură cu rigorile, limitele și cerințele din timpul unei negocieri la distanță.

EXEMPLE CU CE AU OBȚINUT CRAIOVENII ÎN URMA NEGOCIERILOR CU BĂNCILE

  • V a solicitat restituirea comisionului de administrare și reducerea dobânzii la un credit ipotecar. Soluția găsită de conciliatorul CSALB și acceptată de bancă a fost ștergerea parțială a datoriei cu suma de 10.000 euro.
  • Consumatorul L.C a solicitat soluționarea dosarului de daună deschis la o societate de asigurări, în baza polițelor de asigurare întocmite de bancă pentru imobilul aflat în garanția creditului. Clientul deține un credit imobiliar, iar la acordarea acestuia a prezentat băncii o poliță facultativă și o poliță PAD. La scadență, clientul nu a reînnoit polițele, optând pentru reînnoirea automată de către bancă, iar dauna pe care a avut-o la imobil a survenit în afara perioadei de valabilitate a polițelor. În urma negocierii din cadrul CSALB banca a acceptat să plătească suma de 12.627 lei reprezentând contravaloarea daunei.
  • C a solicitat conversia creditului din CHF în lei. La solicitarea de conversie, comerciantul a oferit un discount de 25% din soldul rămas de achitat. Ca urmare a acceptării propunerii, s-a încheiat un contract de tranzacţie cu valabilitate 3 luni. În intervalul de trei luni, consumatoarea va achita un procent de 75% din soldul datorat Ia data semnării contractului de tranzacţie, iar comerciantul va renunţa la diferenţa de 25%.
  • C. a solicitat eliminarea comisionului de administrate pentru un credit în CHF. Comisionul era de 0,15% din sold. Soluția propusă părților a fost eliminarea comisionului de administrate pe 12 luni de la data semnării actului adițional.

CELE MAI MULTE CERERI DE NEGOCIERE CU BĂNCILE VIN DIN BUCUREȘTI ȘI ARGEȘ

În 2020 și 2021 CSALB a primit aproximativ 3.400 de cereri din partea consumatorilor adresate băncilor și IFN-urilor. De la începutul anului 2021, consumatorii au transmis peste 1.000 de solicitări.

Cele mai multe cereri de negociere sunt trimise de consumatorii din București (22% din numărul total de cereri), Argeș, Ilfov, Prahova și Cluj. Cele mai puține cereri vin din Sălaj, Satu-Mare, Covasna, Caraș-Severin și Harghita. Ultimele cinci județe însumează împreună sub 1% din numărul total de cereri.

Doar 58 de consumatori din Dolj au solicitat în 2020 și primele luni din 2021 o negociere cu banca sau IFN-ul pentru contractele aflate în derulare, județul Dolj fiind al 12-lea din țară ca număr de cereri transmise către CSALB. De exemplu, din Gorj au sosit 66 de cereri, iar din Olt 43 de cereri.

Caravana online a CSALB își propune să informeze consumatorii de servicii financiare despre posibilitățile și avantajele pe care le aduce concilierea față de soluționarea problemelor în instanță.

În ultimii 5 ani (din martie 2016 până în prezent), consumatorii au obținut beneficii de peste 4,4 milioane de euro din negocierile cu băncile în cadrul CSALB. Anul trecut, valoare medie a beneficiilor obținute în urma negocierilor a fost de 3.700 de euro/caz soluționat.

CE RECOMANDĂ CONCILIATORII

Valentin Cocean: În mod greșit unii dintre consumatori își axează cererile pe ideea clauzelor abuzive, plecând cumva de la ceea ce aud din instanță. Încercăm să le explicăm că noi nu judecăm aici din perspectiva din care judecă instanța, pentru că în conciliere accentul cade pe motivele lor personale, pe problemele lor. În plus, au existat soluții în cadrul CSALB care au avantajat consumatorul într-un mod în care mă îndoiesc că ar fi putut să fie ajutat de către instanță. De multe ori, chiar dacă s-ar stabili caracterul abuziv al unor clauze, consumatorul n-ar ajunge, cu siguranță, la o reducere de sold de valoarea obținută în procedura noastră.

Nela Petrișor: Foarte mulți vin la CSALB din această nevoie de a li se face dreptate, or primul pas pe care eu îl fac în discuția cu consumatorii este exact acesta: nu sunteți la instanța de judecată! Acceptați concesii! Acceptați o discuție care, până la urmă, vă poate duce într-un contract mult mai avantajos decât cel pe care l-ați avut și decât cel pe care l-ați fi putut obține teoretic sau ipotetic de la o instanță de judecată.

Camelia Popa: Consumatorii ar trebui să-și cunoască, în primul rând, contractul și ce vor să obțină din partea băncii. De exemplu, unii consumatori spun că vor reducerea ratei contractuale prin micșorarea dobânzii, deși dobânda lor este mult sub condițiile de piață. Consumatorilor le-aș recomanda să depună cereri motivate și adaptate nevoilor reale ale fiecăruia, să-și urmărească propriul scop și nu scopul pe care l-au urmărit alți consumatori. Iar băncilor le-aș recomanda o mai mare deschidere spre mai multe soluții de identificat în cazul fiecărui consumator. Și o mai mare adaptabilitate la ce îi trebuie consumatorului astfel încât să ducă un contract până la maturitate.

CUM S-A SCHIMBAT COMPORTAMENTUL CONSUMATORILOR ȘI BĂNCILOR 

În această perioadă plină de transformări determinate de pandemie, am observat modificări atât în comportamentul consumatorilor, cât și în cel al băncilor.

Din partea consumatorilor observăm o scădere a interesului în ceea ce privește modalitatea de completare a cererii trimise CSALB și adresate băncii. De multe ori oamenii nu își motivează deloc solicitarea, dar au așteptări mari legate de finalitatea cererii. Probabil că mulți consumatori pleacă de la premiza că situația specială în care ne aflăm obligă instituțiile financiare să accepte oricum intrarea în negociere. Le reamintim că această procedură este diferită de cea din moratoriile legale, prin care amânarea ratelor se făcea automat, printr-o simplă cerere. Aici vorbim de negocierea unor clauze și condiții din contracte, iar consumatorii ar trebui să își cunoască bine propriile contracte de credit pentru a ști ce anume să solicite și pentru a putea fi ajutați în acest demers atât de către conciliatori, cât și de către reprezentanții băncilor. De aceea, concilierea nu trebuie percepută ca un ”tonomat” în care bagi o cerere și primești automat beneficiile negocierii. Directiva europeană care stă la baza înființării CSALB prevede că această procedură este voluntară, adică nu presupune o obligativitate din partea vreunei părți pentru intrarea în negociere. Dincolo de acest aspect, băncile iau în calcul mai multe variabile atunci când acceptă cererea și, implicit, intrarea în conciliere cu consumatorul. Printre acestea sunt: istoricul relației cu respectivul consumator, buna-credință a acestuia, dovezile pe care acesta le aduce când invocă deteriorarea situației lui financiare sau modul în care și-a respectat contractul până la momentul primirii cererii de conciliere.

De cealaltă parte, reprezentanții băncilor trebuie să dea dovadă de mai multă empatie cu privire la cazurile în care intră în negociere, să primească mandat relevant pentru propunerea unor soluții reale de rezolvare a situației consumatorului și să nu vulnerabilizeze, prin lipsă de flexibilitate, o relație deja problematică. Am observat că modalitatea de negociere dintre părți, așa cum este organizată prin intermediul CSALB, devine un model de bune practici preluat de tot mai multe bănci comerciale în relația lor directă cu consumatorii. Ne bucurăm să constatăm acest lucru, deoarece ne arată că CSALB a devenit un exemplu bun de urmat pentru sistemul bancar, în ceea ce privește rezolvarea problemelor pe care le au consumatorii. Cu toate acestea, atragem atenția că, fără expertiza unui conciliator, a unui expert în drept financiar – bancar, care să propună o soluție imparțială, este mai dificil de derulat o negociere echitabilă, din care ambele părți să aibă de câștigat”, spune Alexandru Păunescu, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB.

Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 19 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).

Facebook Comments
Citeste in continuare

Eveniment

Arată ca muzica. Sună ca arta. IKEA introduce noua ramă foto cu boxă WiFi SYMFONISK ca parte a colaborării de lungă durată cu Sonos.

Publicat

pe

IKEA și Sonos vor să democratizeze muzica și sunetul acasă și să aducă o experiență audio mai bună cât mai multor oameni. Cu noua ramă foto cu boxă WiFi SYMFONISK, oamenii se pot bucura atât de un sunet ce umple camera, cât și de o frumoasă piesă de artă.

Cercetările arată că mulți oameni sunt de părere că muzica este cel mai important ingredient pentru crearea atmosferei potrivite acasă. IKEA și Sonos recunosc importanța sunetului și efectul său pozitiv asupra vieții de acasă.
Astfel, IKEA combină cunoștințele de mobilier pentru casă cu expertiza Sonos în crearea de experiențe sonore și difuzoare de înaltă calitate, iar SYMFONISK îmbină un sunet impresionant cu un design excelent. Fiind succesorul lămpii cu boxă SYMFONISK și a etajerei cu boxă SYMFONISK, care au fost introduse în gama IKEA în 2019, noua ramă foto cu boxă WiFi SYMFONISK servește, de asemenea, drept piesă de artă care se potrivește perfect acasă. Boxa va fi disponibilă în versiunile de culoare alb sau negru, cu fețe interschimbabile pentru a oferi o varietate de look-uri.

 

„Rama foto cu boxă este ideală pentru economisirea spațiului și poate fi așezată pe perete, asemenea unei adevărate piese de artă, poate fi asortată cu alte lucrări, poate fi pusă pe un raft sau pe podea, ori sprijinită de perete. Fețele interschimbabile facilitează alegerea unui stil care se potrivește individual fiecărei locuințe”, spune Stjepan Begic, Product Developer în cadrul IKEA Suedia. „Ca parte a gamei inteligente IKEA Home, ce se află într-un proces de extindere, această nouă boxă contribuie la ambiția noastră de a le permite celor mai mulți consumatori să se bucure de o viață de zi cu zi mai inteligentă.” adaugă acesta.

 

„Fiecare boxă SYMFONISK combină experiența audio Sonos cu designul IKEA, în moduri inovatoare, creând produse pe care nicio companie nu le-ar putea crea de una singură”, spune Sara Morris, Principal Product Manager la Sonos. „Designul acustic Sonos face ca difuzorul ramei să sune uimitor, mai ales având în vedere forma atât de compactă, iar conectivitatea prin aplicația Sonos facilitează configurația și utilizarea boxei. Această colaborare pe termen lung continuă să ofere noi idei captivante care să aducă experiențe audio extraordinare, în casele din întreaga lume – așteptăm cu nerăbdare să livrăm împreună cât mai multe produse unice în viitor. ”

 

Rama foto cu boxă SYMFONISK se conectează prin WiFi și poate fi utilizată ca singura sursă de sunet dintr-o cameră sau poate fi conectată cu alte produse din gama SYMFONISK sau alte produse Sonos. Asemenea produselor anterioare SYMFONSIK, și această nouă boxă face parte din sistemul Sonos, ceea ce înseamnă că ascultătorii se pot conecta la mai mult de 100 de servicii de streaming, precum și la întreaga gamă de produse Sonos. Începând cu 15 iulie 2021, rama foto cu boxă WiFi SYMFONISK va fi disponibilă în magazinele IKEA și pe IKEA.com în Europa și America de Nord – alte regiuni vor urma mai târziu.

 

Împărtășind același mod de gândire, dar și valori și pasiune pentru produse excepționale, IKEA și Sonos vor continua să se provoace reciproc, pentru a găsi noi soluții pentru a îmbunătăți viața de acasă prin sunet și muzică.

Despre gama SYMFONISK
Gama SYMFONISK include rama foto SYMFONISK cu difuzor WiFi, lampa de masă SYMFONISK cu difuzor WiFi și etajera SYMFONISK cu difuzor WiFi. Toate produsele SYMFONISK sunt compatibile cu gama actuală de produse Sonos și pot fi controlate din aplicația Sonos.

Despre IKEA
IKEA oferă mobilier de casă bine proiectat, funcțional și accesibil, de înaltă calitate, produs cu grijă pentru oameni și mediu. Există mai multe companii cu proprietari diferiți, care lucrează sub marca IKEA, toate împărtășind aceeași viziune: să creeze o viață de zi cu zi mai bună pentru mulți oameni. IKEA a fost fondată în Suedia în 1943.
Despre sistemul de francize IKEA
Retailer-ul IKEA este operat printr-un sistem de francize cu francizați care sunt autorizați să comercializeze și să vândă gama de produse IKEA pe teritoriile geografice specificate. Inter IKEA Systems B.V.este proprietarul conceptului IKEA și al francizorului IKEA la nivel mondial, care atribuie, de asemenea, diferite companii IKEA să dezvolte gama de produse, să furnizeze produse și să ofere soluții de comunicare. Astăzi, 12 grupuri diferite de companii au dreptul să dețină și să opereze canale de vânzare IKEA în cadrul acordurilor de franciză cu Inter IKEA Systems B.V.

Despre Inter IKEA Group
Grupul Inter IKEA include Inter IKEA Systems B.V., IKEA Suedia AB, IKEA Supply AG și IKEA Industry AB. Inter IKEA Holding B.V.este părintele pentru grupul Inter IKEA.

Despre Sonos
Sonos (Nasdaq: SONO) este lider mondial în experiență sonoră. În calitate de inventator multi-room wireless audio, inovația Sonos ajută lumea să asculte orice mai bine, oferindu-le oamenilor acces la conținutul pe care îl iubesc și permițându-le să îl controleze oricum și oriunde doresc. Cunoscut pentru faptul că oferă o experiență sonoră de neegalat, o estetică atentă a designului, simplitatea utilizării și o platformă deschisă, Sonos pune conținutul audio de calitate la dispoziția oricui. Sonos are sediul în Santa Barbara, California. Aflați mai multe pe www.sonos.com.

Facebook Comments
Citeste in continuare

Parteneri

Știri noi din Vâlcea

Exclusiv18 ore inainte

Comisia Europeana a incept sa taie drastic din cioacele trecute pe hartie de niste hoti care lucreaza in beneficiul altor hoti. – Ziarul Incisiv de Prahova

Ne-a atras atentia un articol din Incisiv National  -„BOMBA. Cristian Diaconescu a aflat cum se faceau alegerile la PMP: „liderii...

SportO zi inainte

Emisiune Business Philosophy: Alina Dumitru, despre Jocurile Olimpice și industria sportului

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33 i-a avut ca invitați pe campioana olimpică la judo Alina Dumitru și pe...

Exclusiv2 zile inainte

Motivele care au generat insuccesul electoral de la alegerile parlamentare din 2020 ale PMP/Tradari din interiorul partidului ale unor grupari care si-au luat partidul pe nume personal in schimbul primirii unor foloase necuvenite si… in interes imobiliar/Politica cu sechestrari, cu clanul lui Sadoveanu, numit si clanul Belgienilor si incalcari grave ale statutului – Ziarul Incisiv de Prahova

Ne-a atras atentia un articol din Incisiv National  -„BOMBA. Cristian Diaconescu a aflat cum se faceau alegerile la PMP: „liderii...

Exclusiv3 zile inainte

Raportul Comisiei Europene pe statul de drept nu numai zici că e scris de bucătăreasa USR dar conține și falsuri grosiere. – Ziarul Incisiv de Prahova

Comisia Europeana a incept sa taie drastic din cioacele trecute pe hartie de niste hoti care lucreaza in beneficiul altor...

Exclusiv3 zile inainte

“va vand…” – Ziarul Incisiv de Prahova

Noi, cei de la Incisiv de Prahova, nu facem “misto” si nu anuntam pe reteaua “Facebook” personala a unui individ...

Exclusiv4 zile inainte

Deci, PNRR-ul de cioace al lui Ghinea/Barna/Citu va fi aprobat la 1900 toamna/Iulian Bulai este un tantalau/Tantalaul zice ca Bula si cu Drula au obtinut (deja) 5.1 miiiarde pentru autostrazi – Ziarul Incisiv de Prahova

Noi, cei de la Incisiv de Prahova, nu facem “misto” si nu anuntam pe reteaua “Facebook” personala a unui individ...

Exclusiv5 zile inainte

Bomba “ecologica”si…penala!/Personajul care “pastoreste” “La nuova mappa del crimine”, “Famiglia mafiosa” care a cucerit „Republica Ploiesti” este cercetat in doua dosare penale la DNA si sub “subpravegherea” mai multor servicii secrete, el si mentorii sai – Ziarul Incisiv de Prahova

Noi, cei de la Incisiv de Prahova, nu facem “misto” si nu anuntam pe reteaua “Facebook” personala a unui individ...

Cultură5 zile inainte

Târgul de la Polovragi – organizare ireproşabilă a primarului Gheorghe Epure

Dacă anul trecut adunările publice au fost interzise ca urmare a pandemiei, iată că anul acesta lucrurile stau cu totul...

Exclusiv6 zile inainte

Staţia de epurare, o bombă urat mirositoare pe banii Ploieştiului/Reteaua prin care s-au sifonat zeci de milione de euro – Ziarul Incisiv de Prahova

Din punct de vedere al banilor albi incasati, anul de criza 2020 a fost cel mai bun pentru turnatorul Securitatii,...

Sport6 zile inainte

Eva Ionescu și Călin Știrbu sunt câștigătorii probei de simplu a celei de a VII-ediții a Argeș Cup Dr. Oetker

Eva Maria Ionescu a câștigat cea de a VII-a ediție a Argeș Cup Dr. Oetker, disputată la Tenis Club Curtea...

Exclusiv7 zile inainte

”Famiglia mafiosa”, parfumurile scumpe si un sejur in Turcia

Un membru dintr-o ”Famiglia mafiosa” (prezentata in articolul de ieri) a primit de la o vaduva mai multe parfumuri scumpe...

SportO săptămână inainte

Eva Ionescu, calificată în finala Argeș Cup Dr. Oetker. Probele de dublu au fost câștigate de români

Perechea Alexandra Anghel/ Iris Zbrâncă a câștigat cea de-a VII-a ediție a turneului internațional Argeș Cup Dr. Oetker, după ce...

ExclusivO săptămână inainte

Din punct de vedere al banilor albi incasati, anul de criza 2020 a fost cel mai bun pentru turnatorul Securitatii, Manole. – Ziarul Incisiv de Prahova

Din punct de vedere al banilor albi incasati, anul de criza 2020 a fost cel mai bun pentru turnatorul Securitatii,...

ExclusivO săptămână inainte

Faptul ca programul “Romania educata” este o flatulenta dospita 7 ani rezulta si din stahanovismele definite drept “tinte concrete” – Ziarul Incisiv de Prahova

„Înțeleg că DOS, elita poliției române și a filajului national, a pierdut un kkănar de interlop de la Arad. A...

SocialO săptămână inainte

Alexandrion Group lansează Kingsbury London Dry Gin, simultan pe piaţa din România şi la nivel internaţional

Alexandrion Group lansează un nou produs, simultan pe piaţa din România şi la nivel internaţional – Kingsbury London Dry Gin...

ExclusivO săptămână inainte

au fost puse în dezbatere aceste controversate modificări ale Regulamentului de organizare și funcționare a CNATDCU și a metodologiei de verificare a sesizărilor de plagiat – Ziarul Incisiv de Prahova

Dacian Ciolos era intrat in politica – faptul ca era sau nu membru real al PNL e doar un detaliu...

Știrile Săptămânii