Connect with us

Exclusiv

Site-ul ziarului Incisiv de Prahova a fost din nou atacat cybernetic

Publicat

pe

Dosarele facute pe interceptari dispuse in baza art. 3 lit. f) din Legea 51/1991 pentru amenintari impotriva “altor asemenea interese ale tarii” sunt nule.

CCR: “Dispozitiile criticate nu instituie reguli clare pentru a oferi cetatenilor o indicatie adecvata cu privire la circumstantele si conditiile in care organele cu atributii in domeniul securitatii nationale sunt imputernicite sa recurga la masura supravegherii tehnice” (Decizia)

Dosarele facute in baza interceptarilor dispuse pentru amenintari impotriva “altor asemenea interese ale tarii” sunt nule. Asta intrucat masurile de supraveghere puse in practica de Serviciul Roman de Informatii in baza mandatelor de siguranta nationala (MSN) emise pentru existenta unor actiuni care pot aduce atingere “altor asemenea interese ale tarii” sunt ilegale. CCR a facut publica miercuri, 6 martie 2019, motivarea Deciziei 802 din 6 decembrie 2018, prin care s-a constatat neconstitutionalitatea sintagmei „ori altor asemenea interese ale tarii”, cuprinsa in dispozitiile art.3 lit.f) din Legea nr.51/1991 privind securitatea nationala a Romaniei, conform celor de la Lumea Justitiei.

Inainte de a prezenta motivarea CCR, iata ce prevede art. 3 lit.f) din Legea nr.51/1991:

„Constituie amenintari la adresa securitatii nationale a Romaniei urmatoarele: […] f) subminarea, sabotajul sau orice alte actiuni care au ca scop inlaturarea prin forta a institutiilor democratice ale statului ori care aduc atingere grava drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor romani sau pot aduce atingere capacitatii de aparare ori altor asemenea interese ale tarii, precum si actele de distrugere, degradare ori aducere in stare de neintrebuintare a structurilor necesare bunei desfasurari a vietii social-economice sau apararii nationale”.

Ei bine, Curtea Constitutionala a decis ca sintagma “altor asemenea interese ale tarii” este una extrem de larga, ce permite introducerea sau eliminarea, in si din aceasta categorie, a unor elemente considerate de catre autoritati ca fiind unele ce tin de interesele tarii. Iar asta fara ca destinatarul legii, persoana supusa masurilor de supraveghere, sa poata cunoaste limitele de aplicare a dispozitiei, si fara sa isi poata corecta conduita. “Asadar, Curtea constata ca dispozitiile criticate nu instituie reguli clare pentru a oferi cetatenilor o indicatie adecvata cu privire la circumstantele si conditiile in care organele cu atributii in domeniul securitatii nationale sunt imputernicite sa recurga la masura supravegherii tehnice”, arata CCR. Or, Curtea subliniaza ca, avand in vedere caracterul intruziv al activitatilor specifice culegerii de informatii care presupun restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati fundamentale ale omului, este obligatoriu ca aceste actiuni sa fie realizate intr-un cadru normativ clar, precis si previzibil, atat pentru persoana supusa acestei masuri, cat si pentru organele de urmarire penala si pentru instantele de judecata. In caz contrar, exista riscul incalcarii in mod abuziv a drepturilor fundamentale ale omului privind viata intima, familiala si privata si secretul corespondentei.

Trebuie spus ca practica interceptarilor realizate in baza unor mandate de siguranta nationala emise pentru amenintari impotriva „altor asemenea interese ale tarii” a fost utilizata la scara larga atat in dosare cu infractiuni economice, cat si in dosare de coruptie (desi coruptia nu se incadreaza conform CCR printre amenintarile la siguranta nationala), mai ales in anii de glorie ai „Binomului SRI-DNA” condus de Florian Coldea (foto stanga) si Laura Kovesi (foto dreapta).

Decizia CCR a fost luata la sesizarea Curtii de Apel Brasov, in urma unei exceptii ridicate de avocatul Flavius Radu din Baroul Bucuresti (click aici pentru a citi mai multe detalii despre exceptia avocatului Flavius Radu).

Iata fragmente din Decizia CCR pe care o atasam integral la finalul articolului:

“71. (vi) In ceea ce priveste sintagma ‘altor asemenea interese ale tarii’, Curtea observa ca, in jurisprudenta sa (a se vedea Decizia nr.91 din 28 februarie 2018, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.348 din 20 aprilie 2018, paragrafele nr.46-53, si Decizia nr.451 din 28 iunie 2018, publicata in 28 Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.646 din 25 iulie 2018, paragrafele 72 – 83), a constatat ca notiunii de ‘securitate nationala’ nu i se poate atribui o definitie, aceasta fiind un concept plurivalent, cu implicatii in varii domenii. Curtea a constatat ca exista concepte pentru care oferirea unei definitii abstracte, atotcuprinzatoare, este un deziderat imposibil de realizat. Aceasta deoarece, in functie de materia in legatura cu care conceptul este analizat, elementele luate in considerare vor fi diferite (Decizia nr.551 din 13 iulie 2017, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.977 din 8 decembrie 2017, paragraful 28). In acest context, Curtea observa ca notiunea de ‘interes al tarii’ nu beneficiaza de o definitie la nivel legislativ sau constitutional. Curtea constata ca, in jurisprudenta sa, a apreciat, de exemplu, ca dezideratul de aderare a Romaniei la structurile euroatlantice este legitimat de interesul tarii (a se vedea Decizia 148 din 16 aprilie 2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.317 din 12 mai 2003).

  1. Pe de alta parte, Curtea observa ca, la nivel constitutional, legiuitorul constituant a utilizat termenul de ‘interes national’, Legea fundamentala facand referire la acest concept dupa cum urmeaza: art.87 alin.(1) dispune ca ‘Presedintele Romaniei poate lua parte la sedintele Guvernului in care se dezbat probleme de interes national privind politica externa, apararea tarii, asigurarea ordinii publice si, la cererea primului-ministru, in alte situatii’, art.90 dispune ca ‘Presedintele Romaniei, dupa consultarea Parlamentului, poate cere poporului sa-si exprime, prin referendum, vointa cu privire la probleme de interes national’, art.135 alin.(2) lit.b) si d) prevede ca statul trebuie sa asigure protejarea intereselor nationale in activitatea economica, financiara si valutara, precum si exploatarea resurselor naturale, in concordanta cu interesul national, art.136 alin.(3) se refera la ‘apele cu potential energetic valorificabil, de interes national’. Avand in vedere aceste aspecte, Curtea constata ca cele doua notiuni – ‘interes al tarii’ si ‘interes national’ – sunt echivalente, din punct de vedere semantic si au aceeasi sfera de cuprindere. Curtea constata ca ‘interesul tarii’/’interesul national’ reprezinta el insusi un concept plurivalent, care nu comporta o definitie abstracta, ci se determina prin circumstantierea elementelor ce il compun.
  2. In acest context, Curtea constata ca, in ceea ce priveste materia activitatilor specifice culegerii de informatii care presupun restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati fundamentale ale omului, legiuitorul trebuie sa reglementeze cu atentie sfera elementelor a caror afectare determina existenta unei amenintari la adresa securitatii nationale. Acestea, in conditiile imposibilitatii definirii obiective, trebuie sa poata fi cel putin determinabile prin stabilirea concreta a elementelor componente. Pe de alta parte, Curtea constata ca notiunea de ‘securitate nationala’ este indisolubil legata de elementele prevazute de art.3 din Legea nr.51/1991, sfera de cuprindere a acestei notiuni fiind determinata si de acestea. Or, in ceea ce priveste dispozitia de lege criticata, Curtea constata ca legiuitorul a ales sa utilizeze o notiune – ‘interese ale tarii’ – a carei sfera de cuprindere necesita ea insasi identificarea elementelor ce o compun. Cu alte cuvinte, legiuitorul a ales sa determine limitele unei notiuni generice prin utilizarea unei alte notiuni care este caracterizata, de asemenea, prin generalitate.
  3. In continuare, Curtea constata ca, in cadrul sintagmei criticate, legiuitorul utilizeaza adjectivul ‘asemenea’, care are semnificatia de ‘asemanator; care seamana cu cineva sau cu ceva’. Astfel, Curtea apreciaza ca, din modul de redactare, rezulta ca sintagma criticata trebuie analizata si in corelatie cu sintagma ‘capacitatii de aparare’.
  4. Curtea constata ca notiunea de ‘capacitate de aparare a tarii’ are o sfera de cuprindere care inglobeaza elementele necesare definirii si determinarii ei. Cu alte cuvinte, activitatile prevazute de art.3 lit.f) din Legea nr.51/1991 care pot aduce atingere capacitatii de aparare presupun in mod necesar posibilitatea producerii unui efect negativ cel putin asupra unui element dintre cele care concura 30 la definirea si determinarea ‘capacitatii de aparare’. Or, acest fapt presupune ca toate elementele care tin de capacitatea de aparare sunt in sfera de cuprindere a acestei notiuni, neputandu-se pozitiona in cadrul ‘altor interese ale tarii’.
  5. Asa fiind, Curtea apreciaza ca folosirea adjectivului ‘asemenea’ este utilizata de legiuitor pentru a sublinia, eventual, o alta caracteristica a ‘intereselor tarii’. Curtea apreciaza ca acest lucru presupune ca exista deja o clasificare a ‘intereselor tarii’, ‘institutiile democratice ale statului’ si ‘capacitate de aparare’ apartinand aceleiasi categorii, astfel ca folosirea sintagmei ‘altor asemenea interese ale tarii’ ar determina aplicarea celorlalte elemente continute de aceasta categorie. Or, o astfel de clasificare nu exista la nivel legislativ, pentru a putea fi aplicata in coroborare cu dispozitiile de lege criticate. Totodata, Curtea apreciaza ca determinarea continutului unei astfel de categorii nu poate fi realizata nici prin coroborarea anumitor dispozitii legislative. Astfel, continutul si limitele sintagmei ‘altor asemenea interese ale tarii’ raman la libera apreciere a organului abilitat sa aplice legea, in/din aceasta categorie putand fi, astfel, introduse sau excluse elemente, care desi se circumscriu ‘intereselor tarii’ nu pot fi cunoscute de destinatarul normei.
  6. Pe de alta parte, Curtea retine ca analiza existentei amenintarilor la adresa securitatii nationale a Romaniei, in cazul dispozitiei de lege criticate, trebuie sa se realizeze prin corelarea formei/modalitatii de manifestare a activitatilor prevazute de art.3 lit.f) din Legea nr.51/1991 cu scopul urmarit/valoarea lezata prin acea activitate.
  7. Astfel, forma/modalitatea de manifestare a activitatilor prevazute de art.3 lit.f) din Legea nr.51/1991 ramane fara semnificatie, din perspectiva existentei unei amenintari la adresa securitatii nationale, daca nu este realizata cu scopul de a inlatura prin forta institutiile democratice ale statului sau daca nu poate aduce atingere capacitatii de aparare a tarii. Acest lucru nu semnifica insa ca faptele respective nu pot intra sub incidenta raspunderii penale sau a altor forme de raspundere.
  8. In acest context, Curtea reitereaza cele retinute in Decizia nr.91 din 28 februarie 2018, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.348 din 20 aprilie 2018. Cu acel prilej, instanta de contencios constitutional a constatat ca modul de reglementare a sintagmei ‘aduc atingere grava drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor romani’, cuprinsa in dispozitiile art.3 lit.f) din Legea nr.51/1991, determina o sfera larga de aplicare a acesteia, ceea ce contravine art.1 alin.(5) care consacra principiul legalitatii, art.26 referitor la viata privata si art.53 care reglementeaza conditiile restrangerii exercitiului unor drepturi sau al unor libertati. Curtea a retinut ca, din analiza dispozitiilor art.3 din Legea nr.51/1991, amenintarile la adresa securitatii nationale sunt privite fie din perspectiva faptelor concrete savarsite de catre o persoana, fie din perspectiva subiectului care poate suferi o vatamare/atingere ca urmare a unei fapte. Astfel, se poate afirma ca amenintarile la adresa securitatii nationale se obiectivizeaza, pe de-o parte, in acele actiuni/fapte care, indiferent de faptuitor, prin efectul lor sunt prezumate absolut a avea un impact direct asupra societatii, in ansamblu, si, pe de alta parte, in acele actiuni/fapte care prin efectul lor au un impact direct asupra anumitor persoane determinate si un impact mediat asupra societatii, in ansamblu. Curtea a retinut ca, in esenta, amenintarile la adresa securitatii nationale mentionate in art.3 din Legea nr.51/1991 pot fi circumscrise fie din perspectiva faptelor concrete savarsite de catre o persoana, fie din perspectiva subiectului care poate suferi o vatamare/atingere ca urmare a unei fapte.
  9. Or, Curtea constata ca sfera de cuprindere a sintagmei ‘altor asemenea interese ale tarii’ ramane la libera apreciere a organului abilitat sa aplice legea, fara a putea fi circumstantiata de destinatarul normei. Astfel, prin corelarea intre forma/modalitatea de manifestare a activitatilor prevazute de art.3 lit.f) din Legea 32 nr.51/1991 cu scopul urmarit/valoarea lezata prin acea activitate, in acest caz posibilitatea aducerii atingerii ‘altor interese ale tarii’, nu se mai poate determina limita de aplicare a dispozitiei de lege criticate. Caracterul deschis al sintagmei criticate determina posibilitatea introducerii sau excluderii de elemente in/din aceasta categorie, actiune care se rasfrange si asupra limitelor de aplicare a dispozitiei de lege criticate. In acest mod, limitele de aplicare a dispozitiei de lege criticate nu mai pot fi cunoscute de destinatarii normei, care, astfel, nu-si pot corecta conduita si nu pot fi capabili sa prevada, intr-o masura rezonabila, consecintele care pot aparea dintr-un act determinat.
  10. Asadar, Curtea constata ca dispozitiile criticate nu instituie reguli clare pentru a oferi cetatenilor o indicatie adecvata cu privire la circumstantele si conditiile in care organele cu atributii in domeniul securitatii nationale sunt imputernicite sa recurga la masura supravegherii tehnice.
  11. Avand in vedere aceste aspecte si caracterul intruziv al activitatilor specifice culegerii de informatii care presupun restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati fundamentale ale omului, Curtea constata ca este obligatoriu ca acestea sa se realizeze intr-un cadru normativ clar, precis si previzibil, atat pentru persoana supusa acestei masuri, cat si pentru organele de urmarire penala si pentru instantele de judecata. In caz contrar, s-ar ajunge la posibilitatea incalcarii intr-un mod aleatoriu/abuziv a drepturilor fundamentale, esentiale intr-un stat de drept, privind viata intima, familiala si privata si secretul corespondentei. Este indeobste admis ca drepturile prevazute la art.26 si art.28 din Constitutie nu sunt absolute, insa limitarea lor trebuie sa se faca cu respectarea dispozitiilor art.1 alin.(5) din Legea fundamentala, iar gradul de precizie a termenilor si notiunilor folosite trebuie sa fie unul ridicat, data fiind natura masurilor intruzive reglementate (a se vedea, in acelasi sens, Decizia nr. 51 din 16 februarie 2016, precitata, par.48). 33
  12. Pentru toate aceste argumente, Curtea constata ca sintagma ‘ori altor asemenea interese ale tarii’, cuprinsa in dispozitiile art.3 lit.f) din Legea nr.51/1991 privind securitatea nationala a Romaniei, incalca prevederile constitutionale cuprinse in art.1 alin.(5) care consacra principiul legalitatii, art.26 referitor la viata privata si art.53 care reglementeaza conditiile restrangerii exercitiului unor drepturi sau al unor libertati”. (Irinel I.).

N.R – Reamintim cititorilor ca, incepand cu anul 2015, directorul general al ziarului nostru, a devoalat ilegalitatea acestor mandate atat in declaratii de presa cat si in emisiunile tv de la B1 si Nasul Tv.

 

Facebook Comments

Exclusiv

Optimizați Performanța de Vară cu DELMAX Ultimapro Up1

Publicat

pe

Recomandare Anvelope Vara 185/65 R15 DELMAX Ultimapro Up1 88H

În căutarea anvelopelor de vară care combină eficiența cu siguranța? Anvelopele 185/65 R15 DELMAX Ultimapro Up1 88H sunt concepute pentru a îndeplini aceste cerințe, oferind un echilibru perfect între performanță și durabilitate. Producția în China sub egida DELMAX, un nume din ce în ce mai recunoscut în industria anvelopelor, garantează o calitate de încredere la un preț accesibil. Modelul Ultimapro Up1 este special conceput pentru a oferi o experiență de conducere superioară pe parcursul sezonului cald, asigurând o aderență excelentă și o manevrabilitate precisă.

Detalii Produs:

  • Dimensiuni și Compatibilitate: Cu o lățime de 185 mm și un raport înălțime/lățime de 65%, aceste anvelope sunt ideale pentru jante de 15 inchi, asigurând o potrivire perfectă pentru o gamă largă de autoturisme.
  • Performanță și Siguranță: Indicele de sarcină 88 și clasificarea de viteză H (până la 210 km/h) îmbină capacitatea de a suporta greutăți considerabile cu posibilitatea de a menține performanțe stabile la viteze înalte.
  • Design Optimizat pentru VarăAnvelope vara 185/65 R15 DELMAX Ultimapro Up1 88H, are profilul ULTIMAPRO UP1 este proiectat pentru a maximiza aderența pe drumurile uscate și umede, îmbunătățind siguranța și eficiența în condițiile variabile ale sezonului cald.

Avantaje:

  • Aderență îmbunătățită: Clasa C de aderență oferă o frânare eficientă și o manevrabilitate de încredere pe suprafețe umede, crescând siguranța pe drumurile de vară, mai multe detalii aici https://stiri-auto.vadrexim.ro/.
  • Confort în Conducere: Nivelul de zgomot redus, de doar 70 dB, asigură o călătorie plăcută, făcând din DELMAX Ultimapro Up1 alegerea ideală pentru călătorii lungi sau de zi cu zi.
  • Durabilitate: Construite pentru a rezista la condițiile solicitante ale sezonului cald, aceste anvelope promit o viață lungă de utilizare, asigurând o valoare excelentă pe termen lung.

Concluzie:

Anvelopele Vara 185/65 R15 DELMAX Ultimapro Up1 88H reprezintă soluția optimă pentru șoferii care doresc să îmbunătățească performanța vehiculului lor în sezonul cald, fără a compromite siguranța sau confortul. Cu un design avansat , detalii aici https://www.autoexpress.co.uk/,  care oferă o combinație ideală de aderență, eficiență și durabilitate, DELMAX Ultimapro Up1 este pregătit să vă însoțească în toate călătoriile estivale. Disponibile atât în magazinele fizice, cât și online, aceste anvelope reprezintă o investiție inteligentă pentru orice conducător auto care își dorește să navigheze cu încredere și stil pe drumurile de vară.

Facebook Comments
Citeste in continuare

Exclusiv

E o situație jenantă în care îi vedem pe jandarmi și polițiști, siliți spre discreditare și oprobiu public pentru confortul propriilor lor călăi – Ziarul Incisiv de Prahova

Publicat

pe

De

În contextul actualelor mișcări de protest ce tind să cuprindă întreaga țară, Guvernul a apelat – din nou – la jandarmi și polițiști, uitând cum nu mai puțin de câteva luni în urmă și-au bătut joc de ei, sacrificându-i pe altarul ”reformei pensiilor speciale (”nesimțite”)” în numele pactului antisocial-antidemocratic cu judecătorii.

E o situație jenantă în care îi vedem pe jandarmi și polițiști, siliți spre discreditare și oprobiu public pentru confortul propriilor lor călăi. E drept că avem destui printre noi fără scrupule și pic de testosteron, gata oricând să se arate utili factorului de comandă, dăruindu-se cu avânt proletar și fără pic de rațiune. Nu cred să vedem vreodată gesturi similare acelora ale polițiștilor francezi care solidarizau in corpore cu protestatarii, aruncând simbolic cătușele pe asfalt, nu avem noi această cultură… abia credem că am ieșit din comunism. În realitate, bâjbâim prin labirintul Minotaurului.

Toată țara este nemulțumită față de măsurile de austeritate, până și casta intangibilă a judecătorilor era mai dăunăzi în grevă ”legală”. Singurii care nu au de suferit sunt parlamentarii, deși, în cazul acestora, poporul a votat prin referendum reducerea numărului lor la jumătate și deci am fi vrut ca măsurile de austeritate anume de aici să înceapă.

Vedeam un protestatar cum mișca telefonul printre jandarmi și polițiști, întrebându-i dacă aceștia consideră că protestatarii au dreptate. Cu toții, subofițeri, agenți și ofițeri ezitau să răspundă… frica față de consecințe le-a intrat în oase. Mulți tineri, neexperimentați, în fața unei situații confuze, când trebuie să-ți înghiți propriul năduf și pornirea instinctuală de a te alătura protestatarilor și să urli contra Guvernului, cât te țin bojocii. Nu poți, ești la dispoziție.

Altminteri, am văzut atitudini deplin lăudabile ale polițiștilor care au comunicat deschis cu protestatarii, i-au încurajat și îndemnat să continuie protestul. Câtă vreme este o acțiune legală și nu degenerează în violențe, protestele nu au de ce să fie împiedicate. Riscul escaladării situației vine doar dinspre declarațiile Guvernului că ”nu se simt intimidați”, în loc să recurgă la negocieri imediate.

Ne întrebau unii polițiști trimiși ”în prima linie”, contra crezului lor, ce au de făcut. Iar noi nu putem spune altceva decât să respecte dispozițiile LEGALE, au precizat cei de la sindicatul Diamantul.

În acest caz, sunt deosebit de utile dispozițiile art. 23 din HG 991/2005, Codul de etică și deontologie a polițistului:

” ARTICOLUL 23
Răspunderea poliţiştilor

(1) Poliţistul răspunde personal pentru acţiunile, inacţiunile şi omisiunile sale, în condiţiile legii. El are datoria să se ABȚINĂ de la executarea ordinelor şi misiunilor vădit ilegale, având obligaţia de a-şi informa de îndată şefii despre aceasta, pe cale ierarhică, atât verbal, cât şi prin RAPORT SCRIS.

(2) Abţinerea de la executarea ordinelor şi misiunilor în condiţiile alin. (1) NU ATRAGE răspunderea disciplinară a poliţistului.

(3) Poliţistul care deţine o funcţie de conducere răspunde pentru dispoziţiile date subordonaţilor în temeiul autorităţii pe care o exercită potrivit prevederilor legale.

(4) Prin modul de organizare a relaţiilor ierarhice în cadrul poliţiei se asigură posibilitatea identificării superiorului responsabil de acţiunile sau inacţiunile poliţistului în exercitarea atribuţiilor profesionale.”

Așadar, pentru că tensiunea este în creștere rețineți că REFUZUL executării dispoziției superiorului vă trimite în cercetare disciplinară, nu însă și ABȚINEREA. Aveți dreptul să vă ABȚINEȚI de la executarea imediată a dispoziției până când șeful vă prezintă în scris TEMEIUL LEGAL al CONȚINUTULUI DISPOZIȚIEI sale. Nu a dreptului de a dispune ci a ceea ce dispune el, că nu mă poate trimite să mă arunc de pe casă ori să fac pipi pe treptele Guvernului, dezvaluie presedintele sindicatului Diamantul.

În timpul liber, nimeni nu ne poate împiedica să ne alăturăm protestatarilor, oriunde se adună aceștia, chiar și în fața parlamentului. Guvernanții trebuie să guverneze cu frica față de popor, altminteri avem ceea ce avem. Sindicatul Polițiștilor din România ”Diamantul” susține revendicările protestatarilor.

Iar cei aflați în misiune, rețineți că principiul legalității activității funcționarului public cu statut special presupune că, în exercitarea atributiilor sale politistul este obligat sa respecte legea, precum si drepturile si libertatile constitutionale ale persoanelor! Vedeți și art. 3 și 4 din Legea 360/2002.

Apropo, n-ar strica să verificați dacă nu cumva sunteți siliți să comiteți infracțiunea de la art. 339 din Codul Penal ”(1)Instalarea de mijloace de semnalizare rutieră sau modificarea poziţiilor acestora, fără autorizaţie eliberată de autorităţile competente, de natură să inducă în eroare participanţii la trafic ori să îngreuneze circulaţia pe drumul public se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă.

(3) Cu aceeaşi pedeapsă se sancţionează aşezarea de obstacole care îngreunează sau împiedică circulaţia pe drumul public, dacă se pune în pericol siguranţa circulaţiei ori se aduce atingere dreptului la libera circulaţie a celorlalţi participanţi la trafic.”

Printre altele, procedura de sistem PS-IGPR-DR-06 precizeaza expres următoarele, la punctul 5.3.1.15: ”În niciun caz nu este permisă oprirea vehiculelor prin bararea drumului cu autospeciala sau motocicleta poliției”, dezvaluie Vitalie Josanu – Președinte SPR Diamantul. (Cristina T.).

Facebook Comments
Citeste in continuare

Exclusiv

Jos labele politice murdare de pe protestul fermierilor si al transportatorilor/Polițiștii de penitenciare iau în calcul să iasă în stradă – Ziarul Incisiv de Prahova

Publicat

pe

De

INTRODUCERE

Un nou an, aduce așa cum este si normal, o resetare de la cele vechi si plecarea in prezentul an cu noi gânduri si forțe.

Așa a gândit si împuternicitul de 2 ani pe postul de director al Penitenciarului Ploiești, domnul comisar Matei Valentin, căruia noi ii spunem – justificat, ZEUS, neprihănitul!!!

Pentru a putea aduce lucrurile la zi, dați-ne voie sa actualizam un pic datele cunoscute in aceasta unitate uitata de dreptate.

Daca anul trecut ZEUS trebuia să rămână fără împuternicire prin infracțiunile comise periodic si fără scrupule, prin managementul defectuos cu care conduce unitatea, prin evadarea de tot râsul din interiorul unității sale, iată că noul an ni-l aduce iar în funcția ce a primit-o cadou.

Am arătat împreuna cu ceilalți colegi care au investigat faptele acestuia si ale căror articole le-ați citit prin intermediul ziarului nostru mama – INCISIV de PRAHOVA, ca acesta are susținere fără dubiu in împărățiile care deservesc interesele unei clientele alese: Ministerul Justiției si Administrația Națională a Penitenciarelor.

NOI am spus asta răspicat de 2 ani si de la jumătatea anului 2023 am identificat si pe cei care sunt complicii lui ZEUS.

Acum o vad si alții si timizi o spun: https://www.incisivdeprahova.ro/2024/01/08/bombele-cu-ceas-federatia-sindicatelor-din-administratia-nationala-a-penitenciarelor-fsanp-este-organizatia-sindicala-care-va-scoate-la-suprafata-curatenia-sau-coruptia-din-politia-penitenciara/.

Vocile celor nemulțumiți se vor ridica ușor, ușor, frica va dispărea din sufletele lor nu pentru că vor deveni peste noapte curajoși… ci pentru simplul motiv ca această frică de ZEUS și de căprăriile lui, va fi luată de o frică mai mare: aceea de a fi complice și ulterior anchetat de parchet când lucrurile vor exploda.

Căci, fără dubiu acest lucru se va întâmpla… NU UITAȚI: anul acesta este an electoral și prietenii care susțin asemenea oameni precum Matei, înfruntă pentru prima dată din 2000 un lider cu tendințe extremiste dar știu să își vândă marfa. Schimbarea cursului politic va duce automat și la schimbarea lui ZEUS, la schimbarea șefilor prin procuratură, la schimbarea șefilor din Poliția Rămână și așa mai departe… iar cei noi, vor lăsa dosarele penale să își reia drumul… și vă asigurăm că Matei are multe pe care prietenii i le opresc acum.

Dar până ajungem la concluzii, să începem cu premisele ce ne interesează la acest moment. Din sursele noastre, precum și din discuțiile lucrătorilor din penitenciar lucrurile stau cam așa la început de an:

-s-au pensionat aproximativ 20 de persoane în anul 2023, procent colosal de 10% din colectivul unității.

Majoritatea celor ce au plecat au ales asta din cauza omului care se simte ca ciobanul la stână, cu ale lui oițe la păscut. Aproximativ ¼ din cei pensionați au plecat anticipat tot din cauza ciobanului ZEUS, Neprihănitul!!!

  • S-au angajat aproximativ 20 de cadre, care nu acoperă deficitul de personal avut și care sunt pe de o parte piloși ce au luat locurile altor persoane competente și, pe de altă parte, majoritatea nu au nicio cunoștință în noua meserie.

Iată că noile încadrări nu aduc nimic bun pentru sistem. Pierderea a 20 de specialiști în domeniile unde își desfășurau activitatea nu poate fi suplinită nici de 40 de noi angajați care nu cunosc ce trebuie să facă și care nici interes nu au să învețe căci au venit cu dedicație.(nu cred ca trebuie reamintit cazul agentului care după nici 2 săptămâni de la numirea in sistem a fost transferat de Matei ”din greșeala” la dorința mai marilor din ANP si MJ!)

Din nou, managementul deficitar se observa de la mile depărtare.

  • Cei mai mari ”dușmani” ai lui ZEUS s-au pensionat: fostul director adjunct Radu, puricele Nebun(consilierul juridic) și puricele Harry Potter(ofițerul informații clasificate). Din discuțiile cu cadrele, NICIUNUL dintre aceștia nu dorea să iasă la pensie, fiind considerați ca buni profesioniști. Imaginați-vă 3 funcții deosebit de importante care dintr-o dată nu are cine să le ocupe… 3 persoane cu 20 de ani de experiență care vor fi înlocuiți de…?!?!

AICI VĂ VOM SPUNE ÎN VIITOR… singurul indiciu delicios ce vi-l oferim este ca cei trei sunt înlocuiți de o singura super capabilă persoană.

Plecarea lor a fost tot din cauza/datorită (în funcție de cine analizează) lui ZEUS care nu a știut niciun moment să îți facă o echipă managerială ci care a vrut mereu să controleze totul, să se execute tot ce zice el ca fiind corect sau nu, să facă cum vrea el sau cei care îl țin pe această funcție de peste 2 ani… pentru interesele lor… Este clar acum că interesul „unității” nu a fost vreodată pierderea a 3 oameni valoroși, nu? Ei erau piloni în sectoarele lor de activitate, dar inamici de moarte pentru ciobanul nostru ZEUS…

  • S-au făcut angajări/transferuri cu cântec printre care amintim pe cei despre care o să vă spunem pe viitor:
    • fina domnului ZEUS, pe nume tot MATEI, soția prietenului său bun din tinerețe despre care s-a amintit în 2023 că ȘI ACESTA A FOST ANGAJAT de ZEUS la Penitenciarul Ploiești în 2021,
    • super tunata purtătoare de cuvânt(o găsiți expusă ca la magazin pe Facebook sau în poza articolului nostru), o agentă obscură care a devenit, datorită potențialului său vizibil cu ochiul liber, un pion principal pentru ceea ce Matei&Co. au pregătit pentru Ploiești.

INTRIGA va urma…(Cristina T.).

 

 

Facebook Comments
Citeste in continuare

Parteneri

Știri noi din Vâlcea

Administrație locală13 ore inainte

easySales: Perioada Valentine’s Day, 1 și 8 martie a crescut coșul de cumpărături online la 244 de lei; categoriile preferate sunt Casă și bucătărie, Electronice, Artă și hobby

În perioada 14 februarie – 14 martie 2024, valoarea medie a coșului de cumpărături a crescut la 244 de lei,...

Administrație locală14 ore inainte

Samsung Galaxy Tab S6 Lite (2024): Stil și funcționalitate într-un pachet complet

Tableta include celebrul S Pen, un design elegant și o baterie de lungă durată perfectă pentru a duce la bun...

Uncategorized14 ore inainte

SWISS CLINICS participă la AMWC Monaco 2024, cel mai important congres mondial de medicină estetică și anti-îmbătrânire din lume

AMWC Monaco 2024 are loc în cadrul Grimaldi Forum, în perioada 27-29 martie, și aduce împreună peste 15.000 de participanți Swiss...

EvenimentO zi inainte

UP Generation lansează Life Skills Pro: Primul program de mentorat din România care transformă viitorul tinerilor

București, 27 martie, 2024: Cu obiectivul de a aduce soluții și sprijin unei generații aflate în căutarea direcției și a...

Uncategorized2 zile inainte

Cum s-a schimbat relația românilor cu băncile în ultimii 8 ani? De la zeci de mii de procese, la negociere și rezolvare amiabilă

27 martie, București. Radiografia sistemului bancar prin prisma evenimentelor petrecute în acest domeniu în ultimii 15 ani este principala temă...

Eveniment2 zile inainte

Samsung extinde Galaxy AI cu One UI 6.1

Samsung Electronics îmbunătățește experiența utilizatorilor pe o gamă largă de dispozitive Galaxy prin lansarea actualizării One UI 6.1*. Începând cu 28...

Uncategorized3 zile inainte

Kingston Digital lansează SSD-urile industriale i-Temp

  formate de 2,5-inch & M.2 2280 Pentru integratorii de sisteme și inginerii de proiectare Managementul ciclului de viață și...

Eveniment3 zile inainte

NAVITEL a lansat o nouă cameră de bord auto: NAVITEL R35

NAVITEL a lansat la începutul anului noua cameră de bord auto NAVITEL R35 care este proiectată pentru a oferi o experiență de...

Uncategorized4 zile inainte

BenQ lansează PD3225U, un nou monitor de design pentru utilizatorii de Mac și MacBook Pro

Alăturându-se seriei de monitoare profesionale, PD3225U este o necesitate pentru designeri, fotografi și creatori de conținut București, România,  Martie 2024 –...

Uncategorized7 zile inainte

DXOMARK a desemnat HONOR Magic6 Pro drept “Smartphone-ul cu cea mai performantă cameră foto din lume”

HONOR Magic6 Pro a fost recunoscut ca având cea mai performantă cameră foto din lume, obținând un punctaj remarcabil de 158...

Care sunt zonele din București în care ai foarte multe de vizitat? Care sunt zonele din București în care ai foarte multe de vizitat?
AfaceriO săptămână inainte

Care sunt zonele din București în care ai foarte multe de vizitat?

Bucureștiul, capitala vibrantă a României, este un oraș bogat în istorie, cultură și atracții turistice variate. De la monumente istorice...

EvenimentO săptămână inainte

Ascultă muzica preferată și gestionează apelurile cu ușurință în mașină cu Navitel BHF02 BASE

Navitel prezinta modulatorul FM auto, BHF02 BASE, un dispozitiv revoluționar care îți permite să te bucuri de muzică și să...

UncategorizedO săptămână inainte

Cancerul de prostată: Tratamente fără frontiere cu ajutorul experților din Turcia

Cancerul de prostată, una dintre cele mai răspândite forme de cancer întâlnite la bărbați în întreaga lume, reprezintă o provocare...

UncategorizedO săptămână inainte

Peste 1.000 de studenți merg în următoarea etapă a Future Jobs Cup, proiectul educațional lansat de TikTok și Școala de Valori în România

București, 21 martie 2024 – Aproximativ 2.400 de studenți din principalele universități din România s-au înscris în Future Jobs Cup, proiectul...

Administrație localăO săptămână inainte

MSI lansează în România noua serie de laptopuri pregătite pentru inteligența artificială

MSI, producător de laptopuri de top la nivel mondial, anunță lansarea în România a noii sale game de laptopuri echipate cu...

Administrație localăO săptămână inainte

Samsung anunță cea de-a patra ediție a campionatului de PUBG

Cei interesați se pot înscrie până pe 25 martie pentru șansa de a câștiga cel mai nou și performant telefon...

Știrile Săptămânii