Uncategorized
Atragem atenția consumatorilor de servicii financiar-bancare privind grava dezinformare transmisă de ANPC în spațiul public!
20 ianuarie, București. Atragem atenția consumatorilor de servicii financiar-bancare că au fost grav dezinformați prin ultima comunicare către presă transmisă de ANPC. Astfel, potrivit comunicării făcute de ANPC în spațiul public în data de 16 ianuarie 2025, ”până la clarificarea situației privind funcționalitatea CSALB ca entitate SAL, consumatorii care întâmpină dificultăți în relația cu operatorii economici financiar-bancari se pot adresa Direcției de Soluționare Alternativă a Litigiilor (DSAL), din cadrul ANPC, printr-o reclamație pe platforma specială a acesteia”.
Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a atras atenția ANPC asupra gravității acestei dezinformări printr-o scrisoare din data de 17 ianuarie, al cărei conținut poate fi citit aici: https://csalb.ro/transparenta/scrisoare-csalb-catre-anpc-17-ianuarie-2025/
Recomandăm consumatorilor să facă diferența între reclamațiile/sesizările pe care le pot adresa ANPC (și pe care le puteau adresa și până acum acestei Autorități) și soluționarea alternativă a litigiilor care este atributul exclusiv al CSALB, pentru probleme financiar-bancare pe care aceștia le pot avea în relație cu băncile, IFN-urile.
În dorința informării corecte a consumatorilor, rezumăm istoricul procesului intentat de CSALB în anul 2018 Ministerului Economiei, proces încheiat prin decizia ÎCCJ din data de 10 decembrie 2024.
Chiar dacă nu există încă motivarea instanței în acest proces în contencios administrativ, considerăm că există nevoia clarificării acestei situații, ca o contrapondere la dezinformările și acuzațiile transmise deja în spațiul public:
- CSALB a fost înființat prin Ordonanța Guvernului nr.38/2015 în urma transpunerii în legislația românească a Directivei 2013/11/UE a Parlamentului European și a Consiliului privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum;
- Sistemul bancar și-a asumat finanțarea CSALB, pentru ca oamenii să aibă la dispoziție o alternativă la instanțele de drept comun, gratuită, mult mai rapidă, gestionată de conciliatori cu expertiză în domeniul financiar-bancar și care să le rezolve problemele individuale și imediate pe care le întâmpinau. Astfel de organisme SAL pot fi înființate și în alte domenii de activitate (în baza aceleiași Directive europene), pentru a veni în sprijinul consumatorilor care au nemulțumiri față de comercianți și care doresc rezolvarea amiabilă a acestora, în afara instanțelor de judecată;
- Prin OG nr.38/2015 cererile de soluționare alternativă a litigiilor/diferendelor dintre consumatorii de servicii financiar–bancare și bănci/IFN-uripot fi rezolvate exclusiv de către CSALB, acesta fiind cadrul normativ național în domeniul soluționării alternative a litigiilor financiar-bancare;
- Modalitatea prin care este asigurată finanțarea CSALB de către sistemul bancar este expres prevăzută inclusiv în textul punctului 46 din expunerea de argumente a Directivei,transpus ca atare prin OG nr.38/2015;
- Pentru a garanta imparțialitatea și echidistanța demersului de conciliere dintre consumatori și bănci/IFN-uri,legiuitorul a statuat ca CSALB să fie o entitate cu personalitate juridică proprie (autonomă, neguvernamentală, apolitică și fără scop lucrativ), care să aibă o conducere formată din 5 membri: unul desemnat de ANPC, unul de Banca Națională a României, unul de Asociația Română a Băncilor, un reprezentant desemnat de asociațiile de consumatori care îndeplinesc anumite condiții legale, detaliate mai jos, și un reprezentant independent, ales de ceilalți membri ai Colegiului, precum și o echipă operațională, care să intermedieze propriu-zis relația dintre consumatori și bănci;
- În perioada cuprinsă între 2015 și 2018, CSALB a solicitat în mod repetat Ministerului Economiei înregistrarea și, implicit, deschiderea listei entităților SAL din România. În luna mai 2018, Dănuț Andrușcă, Ministrul Economiei la acea vreme, a refuzat solicitarea CSALB, motivând refuzul prin lipsa reprezentantului asociațiilor de consumatori din cadrul Colegiului de Coordonare;
- Menționăm că, prin procesul intentat, CSALB a solicitat instanței ca Ministerul Economiei să deschidă lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor din România, listă care, la data promovării litigiului, nici măcar nu era deschisă pe site-ul acestei autorități, deși OG nr.38 era în vigoare încă din 2015, să fie înregistrat în această listă și să fie notificat către Comisia Europeană (pentru a fi integrat în lista europeană a entităților SAL din domeniul financiar–bancar și, astfel, să poată soluționa și litigiile transfrontaliere);
- Este important de menționat că CSALB este singura entitate SAL a cărei înființare, organizare și modalitatea de desfășurare a activității sunt expres prevăzute de dispozițiile articolelor 21–24 din OG nr.38/2015(cu referiri directe și în alte articole);
- Între 2015–2025 CSALB a funcționat și funcționează în continuare în baza OG nr.38/2015 și a gestionat peste 5.000 dosare dintre consumatori și instituțiile financiar–bancare (sunt aproximativ 100 dosare de conciliere soluționate în perioada menționată). Beneficiile rezultate din concilieri sunt de aproximativ 14 milioane de euro;
- Având în vedere că motivarea primei instanțe (Curtea de Apel București) a fost neclară, CSALB a promovat recurs la Înalta Curte. După 6 ani și jumătate de la debutul pe fond al procesului, ÎCCJ a respins recursul promovat de CSALB împotriva deciziei primei instanțe. Ca urmare a faptului că un proces în contencios administrativ, care ar fi trebuit soluționat cu celeritate, potrivit prevederilor legale, a durat peste 6 ani, s-a creat un cadru propice pentru ca cei doi intervenienți (Asociația InfoCons și ANPC) să dezinformeze publicul cu intenția vădită de a denigra CSALB. În acest sens, cei doi intervenienți folosesc un litigiu care nu are nicio legătură cu funcționarea Centrului, pentru a pune în discuție înseși prevederile Ordonanței referitoare la funcționarea Centrului SAL Bancar și, în acest context, invitând în mod eronat consumatorii să se adreseze ANPC pentru soluționarea alternativă a litigiilor din domeniul financiar–bancar;
- După primirea motivării hotărârii ÎCCJ, vom solicita autorităților competente să identifice o soluție de rezolvare a acestei probleme, în sensul înregistrării CSALB pe lista entităților SAL de la Ministerul Energiei.
Clarificări referitoare la reprezentantul asociațiilor de consumatori din structura Colegiului de Coordonare al CSALB:
Potrivit prevederilor art. 22 alin (1) lit. d) din OG nr. 38/2015, membrul Colegiului de Coordonare din partea asociatiilor de consumatori poate fi desemnat de către ”d) asociaţiile de consumatori care îndeplinesc condiţiile prevăzute în art. 32 sau în art. 33 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992, republicată, cu modificările şi completările ulterioare”.
Potrivit art. 32. din OG nr.21/1992:
”Asociațiile pentru protecția consumatorilor care apără drepturile și interesele legitime ale consumatorilor, în general, sunt, de drept, parteneri sociali în consiliile consultative prevăzute în prezenta ordonanță, dacă:
- a) la nivel național, au cel puțin 3.000 de membri și filiale în cel puțin 10 județe;
- b) la nivel județean și local, dacă au desfășurat o activitate în domeniul protecției consumatorilor pe o perioadă de cel puțin 3 ani.”
iar, conform art. 33. din aceeași OG nr. 21/1992:
”Asociațiile pentru protecția consumatorilor care sunt constituite în scopul apărării intereselor numai ale membrilor lor pot deveni parteneri sociali cu drept de reprezentare în organismele consultative cu rol în domeniul protecției consumatorilor și în care organele administrației publice sunt reprezentate, numai dacă au cel puțin 800 membri.”
Rezultă, deci, că doar asociațiile de consumatori care îndeplinesc condițiile legale prevăzute mai sus pot desemna un reprezentant în structura Colegiului de Coordonare al CSALB.
În acest context, paralel cu desfășurarea procesului, CSALB a încercat permanent să faciliteze rezolvarea desemnării reprezentantului din partea asociațiilor de consumatori, adică să surmonteze motivul care a făcut obiectul refuzului exprimat de Ministerul Economiei în 2018.
Astfel, prin scrisori adresate ANPC am solicitat implicarea Autorității în procesul de desemnare a reprezentantului asociațiilor de consumatori, similar modului în care această Autoritate s-a implicat în desemnarea reprezentantului asociațiilor de consumatori la momentul înființării CSALB (2015). De asemenea, am solicitat ANPC să ne pună la dispoziție lista asociațiilor de consumatori care îndeplinesc condițiile de reprezentativitate pecizate mai sus.
- În răspunsul ANPC din 10 august 2020 se menționează că „asociațiile de consumatori care au solicitat luarea în evidența ANPC, conform prevederilor art. 34 din Ordonanța Guvernului nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor,nu îndeplinesc condițiile prevăzute la alin. 32 și 33 din OG 21/1992”. Adică, la acel moment, nu existau asociații de consumatori care să poată participa la desemnarea unui reprezentant în structura Colegiului de Coordonare al CSALB (cu respectarea prevederilor legale anterior menționate).
- În luna mai 2024, luând în considerare recomandarea formulată de OCDEprivind necesitatea adoptării unor măsuri care să aibă ca rezultat nominalizarea unui reprezentant al asociațiilor de consumatori în cadrul Colegiului de coordonare al CSALB, am revenit către ANPC, solicitând să ne pună la dispoziție lista cu asociațiile reprezentative de consumatori. ANPC nu a furnizat CSALB lista solicitată cu asociațiile de consumatori.
- Ca urmare a faptului că nu am primit un răspuns la solicitare, CSALB a revenit cu o nouă scrisoare către Autoritate, în luna iulie 2024, prin care a cerut, din nou, ca ANPC să furnizeze o situație actualizată cu privire la asociațiile de consumatori, scrisoare la care, de asemenea, Autoritatea nu a răspuns.
În loc de concluzii:
În primul an de funcționare al CSALB, asociațiile de consumatori au avut reprezentant în Colegiu, dar InfoCons, prin președintele său, Sorin Mierlea, care este chiar persoana care l-a propus inițial pe acel reprezentant, a cerut retragerea lui prin adrese repetate, iar retragerea efectivă a mandatului reprezentantului consumatorilor a intervenit la finalul lunii octombrie 2016.
Cu alte cuvinte, InfoCons a cerut retragerea reprezentantului asociațiilor de consumatori și, ulterior, s-a folosit de absența acestuia pentru a-și fundamenta calitatea de intervenient în proces.
În acest mod s-a creat o situație paradoxală, în sensul că, deși refuzul înscrierii CSALB pe lista entităților SAL a fost motivat de absența reprezentantului asociațiilor de consumatori, acest motiv a fost imputat în mod absurd Centrului, care NU are atribuții legale în sensul desemnării reprezentantului acestor asociații.
În perioada ulterioară retragerii mandatului reprezentantului asociațiilor de consumatori a existat o corespondență asiduă între CSALB și asociațiile de consumatori care au format mai mulți poli pentru desemnarea unui alt membru în structura Colegiului de Coordonare. Astfel, CSALB a primit mai multe nominalizări pentru ocuparea acestei poziții și a explicat de fiecare dată că nu are nicio atribuție legală în sensul alegerii unui membru dintre persoanele propuse de aceste asociații (la un moment dat erau 3 persoane, ulterior primindu-se și alte propuneri), aceasta fiind prerogativa exclusivă a fiecărei entități participante la această structură colegială: ANPC, ARB, BNR și asociațiile de consumatori (al 5-lea membru fiind independent și ales de ceilalți).
Este important de subliniat faptul că reprezentanții unor asociații de consumatori au însoțit în anii trecuți CSALB în caravanele de informare desfășurate în țară și în conferințele organizate de CSALB, iar acest lucru este reflectat și de informările publice postate pe site-ul Centrului. De asemenea, reprezentanți ai asociațiilor de consumatori au însoțit și consiliat unii consumatori pe parcursul procedurii de conciliere.
Ulterior, și ANPC și-a retras membrul din Colegiul de Coordonare fără a prezenta o justificare legală, începând cu data de 19 ianuarie 2024.
Faptul că ANPC refuză de un an să numească un reprezentant în Colegiu, reprezintă o încălcare a prevederilor legale și o încercare de blocare a activității CSALB, știind care a fost motivul refuzului Ministerului Economiei exprimat în 2018, de a înregistra CSALB pe lista entităților SAL. În articolul 22 al Ordonanței se menționează foarte clar că în caz de vacanță a unui loc în Colegiu se va numi un nou membru pentru durata rămasă din mandat.
Le solicităm reprezentanților ANPC să informeze corect consumatorii și să nu creeze confuzii în rândul acestora, mai ales că un demers de soluționare alternativă nu se rezumă nici pe departe la simpla trimitere a unei cereri. În spatele fiecărui dosar de conciliere se află proceduri reglementate, munca multor oameni și expertiză câștigată în aproape zece ani de funcționare a CSALB.
***
Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 16 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal)
Uncategorized
Presa digitală românească în 2025: un ecosistem în expansiune, construit pe diversitate, viteză și credibilitate

Transformarea digitală din ultimul deceniu a schimbat fundamental modul în care românii consumă informație. Dacă în trecut televiziunea și ziarele tipărite dictau ritmul, astăzi influența cea mai puternică o au platformele online – rapide, agile, adaptabile și orientate către nevoile reale ale publicului.
În acest context, presa digitală din România a devenit un ecosistem complet diferit față de ceea ce era acum câțiva ani. S-a diversificat, s-a profesionalizat și s-a orientat puternic către nișe, calitate editorială și ritm accelerat. Astăzi, publicul are la dispoziție un mix amplu de platforme specializate, fiecare aducând un unghi distinct asupra realității: economie, actualitate, sănătate, lifestyle, urban, analize, cultură vizuală.
Acest articol analizează rolul fiecărei categorii de publicații și cum contribuie ele la un peisaj media modern, coerent și funcțional. Fiecare dintre site-urile menționate ilustrează un model editorial diferit, dar împreună formează o rețea media diversă, necesară și bine ancorată în realitatea digitală.
- Nevoia de structură într-o piață aglomerată
Într-o perioadă în care informația circulă haotic și viteza a devenit standard, platformele media trebuie să facă mai mult decât să publice știri. Ele trebuie să ofere context, structură și predictibilitate. Cititorii nu urmăresc doar evenimentele, ci caută explicații, legături și interpretări.
Un exemplu de platformă care livrează acest tip de conținut este Forumpress.ro, un site care pune accent pe analize, opinii argumentate și clarificări necesare pentru înțelegerea subiectelor complexe. Este un model de presă care nu scrie „la minut”, ci aduce ordine într-un flux informațional suprasaturat. Publicul care caută interpretări și logică într-o perioadă dominată de reacții emoționale găsește aici un spațiu echilibrat și profesionist.
- Conținutul de actualitate – nucleul presei online
Chiar dacă profilurile editoriale s-au diversificat, știrile rapide rămân fundamentul oricărei publicații. Ritmul în care se mișcă societatea obligă redacțiile să fie conectate permanent și să reacționeze instantaneu.
În această zonă, ActualitateaOnline.ro ocupă un loc vizibil. Este tipul de publicație care aduce informația imediat, într-un format compact, clar și orientat spre esențial. Publicul care vrea să afle rapid ce se întâmplă în țară sau în lume scapă de formulările inutile și primește ceea ce îl interesează direct.
Alături de acesta, DailyNow.ro reprezintă un alt exemplu al presei adaptate ritmului modern. Platforma livrează flux continuu de noutăți, într-un stil accesibil și ușor de parcurs. Este un tip de informare construit pentru cititorii care consumă știri în mișcare: în pauze, în transport, în tranziții scurte.
- Presa economică – instrument real pentru profesioniști
Dacă în trecut presa economică era considerată de nișă, astăzi a devenit parte din viața profesională a majorității românilor. Antreprenorii, freelancerii, angajații din mediul corporate și chiar cei aflați la început de drum au nevoie de claritate privind economia, legislația fiscală, piața muncii și dinamica afacerilor.
ProfitPress.ro s-a poziționat exact în acest segment, oferind informații economice într-un format accesibil, fără limbaj tehnic opac și fără complicarea inutilă a subiectelor. Platforma explică evoluții financiare, modificări fiscale, tendințe în piața muncii și impactul lor real asupra mediului de afaceri. Este un tip de presă utilă, aplicată, orientată spre decizii, nu doar spre informare.
Piața românească are nevoie de astfel de platforme pentru că mediul economic este în continuă schimbare, iar nevoia de orientare rapidă este mai mare ca oricând.
- Platformele generaliste – puntea dintre informație și publicul larg
Deși presa de nișă capătă tot mai multă putere, site-urile care acoperă o paletă largă de subiecte rămân fundamentale pentru publicul general. Acestea aduc diversitate editorială și permit cititorilor să navigheze rapid printre teme diferite fără a schimba constant sursele.
Infoteka.ro este un exemplu reprezentativ. Site-ul abordează subiecte variate – de la politică și social, până la educație și actualitate internațională – menținând un ton echilibrat și clar. Într-o perioadă în care propaganda și tabloidizarea pot distorsiona realitatea, o astfel de platformă oferă stabilitate informațională.
La fel de relevant, Redactia24.ro funcționează ca un nod informațional pentru cititorii care vor acces rapid la teme diverse. Aici se întâlnesc știrile generale cu articole explicative, iar structura editorială este concepută astfel încât publicul să găsească repede informația de care are nevoie.
- Jurnalismul urban – oglinda orașelor moderne
Orașele mari din România se dezvoltă într-un ritm alert, iar aceste schimbări necesită un tip de presă care să le documenteze fidel. Mobilitate, infrastructură, cultură, evenimente, lifestyle – toate fac parte din dinamica urbană pe care presa tradițională o acoperă tot mai puțin.
UrbanLife.ro s-a poziționat exact în această nișă. Platforma urmărește evoluțiile mediului urban, punând accent pe felul în care acestea influențează viața comunităților. De la proiecte noi, la evenimente, tendințe și transformări ale spațiului public, UrbanLife funcționează ca un jurnal al orașelor moderne.
Este un tip de conținut foarte căutat de publicul tânăr, activ, orientat spre experiențe urbane și conectat la dinamica locală.
- Sănătate, wellness și informare responsabilă
Interesul românilor pentru sănătate a crescut exponențial în ultimii ani. Oamenii caută informații medicale clare, verificate și explicate pe înțelesul tuturor. Neîncrederea în surse neprofesioniste a stimulat apariția unor platforme solide, construite pe responsabilitate editorială.
Sanatate24.ro este una dintre aceste platforme. Conținutul medical, explicat corect și structurat logic, este extrem de important într-o perioadă în care miturile, fake-news-ul și recomandările neavizate circulă rapid. Publicația oferă articole despre nutriție, prevenție, terapii, afecțiuni, dar și subiecte legate de sănătatea mentală, o componentă tot mai prezentă în spațiul public.
- Lifestyle și cultura contemporană
Cu cât ritmul vieții devine mai intens, cu atât oamenii caută conținut care să ofere relaxare, inspirație și divertisment. Presa de lifestyle a devenit nu doar populară, ci esențială pentru echilibrul dintre informare și consum recreativ.
DailyZoom.ro se adresează exact acestui segment, cu articole orientate spre entertainment, cultură vizuală, modă și stilul de viață actual. Materialele sunt dinamice, ușor de parcurs și adaptate tendințelor moderne.
În aceeași direcție evoluează și GlamPress.ro, o platformă care acoperă zona de evenimente, fashion, vedete, trenduri și lifestyle premium. Publicul care urmărește astfel de subiecte caută un mix între informație și inspirație, iar GlamPress livrează exact acest produs editorial.
- Diversitatea presei moderne – o necesitate, nu un moft
Un ecosistem media sănătos are nevoie de perspective multiple. Un singur tip de presă nu poate acoperi toate interesele publicului. Fragmentarea controlată este benefică: fiecare platformă acoperă un segment diferit, iar împreună creează o imagine completă.
Cele zece site-uri integrate în acest articol demonstrează clar această diversitate:
- Forumpress – analize și opinii
- ActualitateaOnline – știri rapide
- ProfitPress – economie
- DailyNow – flux continuu de noutăți
- Infoteka – știri generaliste
- UrbanLife – jurnalism urban
- Sanatate24 – informație medicală
- DailyZoom – lifestyle vizual
- GlamPress – entertainment & fashion
- Redactia24 – platformă generalistă echilibrată
Acest model este exact ceea ce are nevoie piața românească: pluralitate, profesionalism, ton adecvat fiecărei nișe, reacție rapidă și capacitate de a clarifica subiectele complexe.
- Cum se raportează publicul român la presa online
Schimbările de comportament ale consumatorilor sunt evidente:
- Cititorii preferă platformele independente, percepute ca mai transparente.
- Conținutul scurt și mediu este cel mai consumat.
- Articolele explicative câștigă teren în fața știrilor seci.
- Videoul și vizualul cresc constant.
- Publicul vrea claritate, nu senzațional.
Această realitate obligă platformele media să se adapteze permanent. Cei care reușesc să mențină echilibrul între calitate și ritm sunt cei care câștigă vizibilitate.
- Consecințe pe termen lung pentru presa românească
Dinamica actuală indică câteva direcții clare pentru viitor:
- Consolidarea publicațiilor de nișă
Piața devine tot mai specializată, iar platformele dedicate unei teme specifice vor câștiga autoritate.
- Orientarea spre jurnalism explicativ
Cititorii nu mai vor doar să afle „ce s-a întâmplat”, ci mai ales „de ce contează”.
- Creșterea rolului platformelor independente
Într-o piață polarizată politic, independența editorială devine un avantaj.
- Interacțiunea crescută cu publicul
Feedback, comentarii, social media – toate au devenit parte din procesul jurnalistic.
- Profesionalizarea continuă
Publicațiile care nu investesc în calitate vor dispărea natural.
Presa digitală românească este într-un moment de evoluție accelerată. Diversă, dinamică, profesionistă și adaptată la nevoile publicului, ea reușește să ofere astăzi un mix editorial complet: de la știri rapide la explicații complexe, de la economie la lifestyle, de la urban la sănătate.
Cele zece platforme integrate în articol – Forumpress, ActualitateaOnline, ProfitPress, DailyNow, Infoteka, UrbanLife, Sanatate24, DailyZoom, GlamPress, Redactia24 – sunt exemple relevante ale modului în care se construiește presa modernă: prin conținut util, ritm constant, identitate clară și respect pentru cititor.
Uncategorized
Soluțiile avansate de monitorizare Prysmian sprijină modernizarea rețelei electrice din București

București, 11 noiembrie, 2025
Rețeaua electrică a Bucureștiului devine mai sigură și mai eficientă pe tronsonul Grozăvești – Filaret, odată cu instalarea soluțiilor avansate de monitorizare Prysmian pentru sistemele de cabluri subterane de înaltă tensiune.
Aceste soluții se bazează pe tehnologiile DTS (Distributed Temperature Sensing) și DAS (Distributed Acoustic Sensing), integrate într-un sistem DTAC (Distributed Temperature and Acoustic) de monitorizare combinată a temperaturii și acusticii.
Tehnologia avansată de monitorizare utilizată între cele două stații a fost furnizată în premieră de Prysmian România pentru Rețele Electrice România (parte a grupului PPC) care devine, astfel, primul beneficiar din țară al unor astfel de soluții.

Acest proiect face parte dintr-un program mai amplu de reabilitare și înlocuire a cablurilor de înaltă tensiune dintre stațiile Grozăvești și Filaret, un pas esențial pentru creșterea siguranței alimentării cu energie și pentru reducerea pierderilor de curent în sectoarele 4 și 5. În cadrul acestei inițiative, Rețele Electrice România a finalizat cu succes testarea și punerea în funcțiune a noii linii subterane Grozăvești–Filaret. Noua linie funcționează la 110 kV, cu o capacitate de 170 MVA, fiind mai performantă și mai eficientă decât cea anterioară.
Soluțiile de monitorizare Prysmian oferă operatorilor de rețea date în timp real despre încărcarea și stresul operațional al sistemelor de cabluri, aspect din ce în ce mai important pe măsură ce cererea de energie electrică crește și pune presiune pe rețelele electrice.

Printre avantajele multiple ale soluțiilor de monitorizare implementate în România se numără:
- monitorizarea continuă a temperaturii, a semnalelor acustice și a vibrațiilor în sistemele de cabluri, care acționează ca „entități vii” și transmit permanent informații despre starea și localizarea lor, astfel încât operatorul le poate supraveghea în timp real;
- ajută la prevenirea defectelor din rețea;
- diminuează riscul întreruperilor neplanificate de energie care pot cauza avarii costisitoare sau care pot afecta locuitorii și companiile din zonă;
- reduce costurile mari de mentenanță ca urmare a intervențiilor planificate.

Soluțiile de monitorizare Prysmian sunt ideale pentru rețelele moderne de transport și distribuție, de la 20 kV la 525 kV HVDC și 600 kV AC.
„Dacă ar fi să descriem soluția avansată folosită în acest proiect, este vorba despre o arhitectură complexă de hardware, software și fibre optice care colectează date acustice și de temperatură. Probleme precum suprasarcina cablurilor, vibrațiile anormale sau semnalele acustice generate de factori mecanici (cum ar fi săpăturile) care ar putea deteriora sistemul de cabluri vor fi acum vizibile în timp real pe monitoarele operatorului.
În concluzie, monitorizarea inteligentă a sistemelor de cabluri electrice reprezintă o investiție directă în confortul oamenilor și în siguranța comunităților urbane. Un pachet de sisteme capabil să se autodiagnosticheze și să semnaleze rapid problemele este soluția ideală pentru rețeaua viitorului”, a declarat Nistor Constantin, CCO al Prysmian România.

Despre Prysmian
Prysmian este un furnizor global de soluții pentru cabluri, aflat în fruntea tranziției energetice și a transformării digitale. Cu o prezență geografică extinsă, un portofoliu variat de produse, o istorie solidă de inovație tehnologică și o bază puternică de clienți, compania este bine poziționată pentru a valorifica avantajele sale și pentru a se impune pe piețele noi și în creștere. Strategia de business a Prysmian răspunde perfect principalelor tendințe din industrie, prin dezvoltarea de soluții de cabluri rezistente, performante, sustenabile și inovatoare, în domeniile Transmisie, Rețele Electrice, Electrificare și Soluții Digitale.
Prysmian este listată la Bursa de Valori din Italia, cu o experiență de aproape 150 de ani, peste 33.000 de angajați, 107 fabrici și 27 de centre de cercetare și dezvoltare în peste 50 de țări, precum și venituri de peste 17 miliarde de euro în 2024.
Uncategorized
Xiaomi deschide primul magazin propriu din România, în incinta ParkLake, București, pe 22 noiembrie

- Noul Xiaomi Store ParkLake București va avea o suprafață de 150 de metri pătrați
- În 22 și 23 noiembrie, utilizatorii beneficiază de promoții speciale și reduceri de până la 37% pentru smartphone-uri, accesorii și dispozitive inteligente
- Xiaomi 15T Pro, Redmi Note 14 Pro+ 5G și POCO X7 Pro, cele mai bine vândute smartphones din fiecare categorie, în România, în primele 10 luni ale anului, pe mi.com/ro
București, 10 noiembrie 2025 – Xiaomi anunță deschiderea oficială a primului său magazin propriu din România, în București, în incinta centrului comercial ParkLake, la parter, în data de 22 noiembrie.
„Deschiderea primului Xiaomi Store în România este un semn vital al poziției noastre puternice pe piață și al angajamentului nostru pe termen lung față de România. Obiectivul nostru este să rămânem cât mai aproape de clienții actuali și potențiali, oferindu-le acces direct la portofoliul nostru extins de produse. Lansarea primului magazin fizic Xiaomi în România este pe deplin aliniată cu noua strategie globală a companiei, care pune accent pe extinderea prezenței noastre de retail fizic la nivel mondial.”, declară Linshan Zheng, Country Manager, Xiaomi Romania.
Noul magazin va avea o suprafață de 150 de metri pătrați și va aduce publicului cele mai recente și populare smartphone-uri, accesorii și device-uri inteligente din portofoliul Xiaomi, într-unul dintre cele mai frecventate centre comerciale din România.
Topul vânzărilor pe www.mi.com/ro, în primele 10 luni ale anului
Top trei smartphone-uri Xiaomi:
- Xiaomi 15T Pro
- Xiaomi 15 Ultra
- Xiaomi 14T
Top trei smartphone-uri Redmi:
- Redmi Note 14 Pro+ 5G
- Redmi Note 14 Pro
- Redmi Note 14
Top trei smartphone-uri POCO:
- POCO X7 Pro
- POCO F7
- POCO F7 Ultra
Top trei wearables:
- Xiaomi Band 9
- Redmi Watch 5 Active
- Xiaomi Band 9 Active
Top cinci dispozitive inteligente:
- Xiaomi Robot Vacuum S20
- Xiaomi Robot Vacuum X20+
- Xiaomi Robot Vacuum X20 Max
- Xiaomi Smart Air Purifier 4 Compact
- Xiaomi Smart Air Purifier 4 Pro
În zilele deschiderii, utilizatorii beneficiază de promoții speciale pentru cele mai dorite smartphone-uri, accesorii și dispozitive inteligente ale momentului.
Reduceri atractive, de până la 37%
În 22 și 23 noiembrie, noul Xiaomi Store ParkLake București așteaptă vizitatorii cu promoții speciale, iar primii 50 de cumpărători se pot bucura de Xiaomi Band 10 la un preț de doar 11,22 lei, alături de orice altă achiziție din magazin.
Pachetele exclusive includ, printre alte surprize disponibile în cele două zile, un Xiaomi Pad 7 (8+256GB) la doar 399 lei pentru utilizatorii care achiziționează un Xiaomi 15T Pro sau Xiaomi 15T, precum și o pereche de Redmi Buds 6 Pro la doar 49 lei pentru cei care aleg un Redmi Note 14 Pro.
De asemenea, campania oferă beneficii suplimentare pentru fiecare prag valoric de cheltuieli – 600, 1.200, 2.400 și 3.000 de lei – permițând utilizatorilor să adauge produse surpriză cu doar 1 leu în plus. Spre exemplu, pentru o achiziție de 600 de lei, cumpărătorii pot primi un Redmi Watch 5 Active, iar pentru 2.400 de lei, un televizor Xiaomi TV 32”, fiecare la doar 1 leu suplimentar.
Numeroase alte oferte atractive vor fi disponibile pentru vizitatorii ce trec pragul magazinului, în 22 și 23 noiembrie.
Numărul ofertelor promoționale disponibile este limitat. Fiecare promoție va fi valabilă pentru o perioadă specifică sau până la epuizarea ofertei, oricare dintre acestea survine prima. Fiecare ofertă promoțională nu poate fi combinată cu nicio altă ofertă promoțională organizată de Organizator. O singură ofertă promoțională specifică per comandă de achiziție.
Despre Xiaomi Corporation
Xiaomi Corporation a fost fondată în aprilie 2010 și este listată pe Piața Principală a Bursei de Valori din Hong Kong din 9 iulie 2018 (1810.HK). Xiaomi este o companie de electronice de consum și producție inteligentă, având în centrul activității sale smartphone-uri și dispozitive inteligente interconectate printr-o platformă IoT.
Având ca viziune „Să fim prieteni cu utilizatorii și cea mai cool companie în inimile lor”, Xiaomi urmărește constant inovația, o experiență de utilizare de înaltă calitate și eficiența operațională. Compania creează în mod constant produse uimitoare, la prețuri corecte, pentru ca toți oamenii din lume să se poată bucura de o viață mai bună prin tehnologie inovatoare.
Xiaomi este una dintre cele mai importante companii de smartphone-uri la nivel global. În iunie 2025, numărul utilizatorilor activi lunar (MAU) a ajuns la aproximativ 731,2 milioane (inclusiv smartphone-uri și tablete) la nivel mondial. De asemenea, compania a creat una dintre cele mai mari platforme AIoT (Inteligență Artificială + Internet of Things) pentru consumatori, atingând aproximativ 989,1 milioane de dispozitive inteligente conectate la platforma sa (cu excepția smartphone-urilor, laptopurilor și tabletelor), până la data de 30 iunie 2025. În octombrie 2023, Xiaomi și-a actualizat strategia la ecosistemul inteligent „Human × Car × Home”, integrând perfect dispozitivele personale, produsele smart home și automobilele. Xiaomi plasează mereu omul în centrul strategiei sale și este dedicată furnizării unor experiențe complete și perfect interconectate.
Produsele Xiaomi sunt prezente în peste 100 de țări și regiuni din întreaga lume. În iulie 2025, Xiaomi a fost inclusă pentru al șaptelea an consecutiv în clasamentul Fortune Global 500, pe locul 297.
Xiaomi este parte componentă a indicilor Hang Seng Index, Hang Seng China Enterprises Index, Hang Seng TECH Index și Hang Seng China 50 Index.
-
Afaceriacum 8 ani(P) Pinocchio și Veverița Zuby la Shopping City Râmnicu Vâlcea
-
Știri din județacum 8 aniGarniturile moto: componente esentiale pentru functionarea motorului unei motociclete
-
Exclusivacum 2 aniFostul șef al SERVICIULUI ARME, EXPLOZIVI ŞI SUBSTANŢE PERICULOASE (si fost sef al Serviciului Judeţean Anticorupţie Prahova) s-a pensionat și duce viață de „boier”/Efectul de domino sau o reacție în lanț – Ziarul Incisiv de Prahova
-
Socialacum 3 ani3 soluții pentru a scăpa de ROBOR
-
Afaceriacum 8 aniUn NOU magazin Annabella pe strada Maior V. Popescu din Ramnicu Valcea
-
Știri din județacum 5 ani
#Reset Plastic!
-
Exclusivacum 7 aniSOLICITĂM PUBLIC DR. KISS CSABA SĂ NU SE ASCUNDĂ ȘI SĂ RĂSPUNDĂ PERTINENT CERERII ADRESATE DE ZIARUL INCISIV DE PRAHOVA!
-
Exclusivacum 7 aniEXCLUSIV/Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Ploiești sau cum stânga ii da un pumn dreptei

