Connect with us

Uncategorized

Atragem atenția consumatorilor de servicii financiar-bancare privind grava dezinformare transmisă de ANPC în spațiul public!

Publicat

pe

20 ianuarie, București. Atragem atenția consumatorilor de servicii financiar-bancare că au fost grav dezinformați prin ultima comunicare către presă transmisă de ANPC. Astfel, potrivit comunicării făcute de ANPC în spațiul public în data de 16 ianuarie 2025, ”până la clarificarea situației privind funcționalitatea CSALB ca entitate SAL, consumatorii care întâmpină dificultăți în relația cu operatorii economici financiar-bancari se pot adresa Direcției de Soluționare Alternativă a Litigiilor (DSAL), din cadrul ANPC, printr-o reclamație pe platforma specială a acesteia”.

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a atras atenția ANPC asupra gravității acestei dezinformări printr-o scrisoare din data de 17 ianuarie, al cărei conținut poate fi citit aici: https://csalb.ro/transparenta/scrisoare-csalb-catre-anpc-17-ianuarie-2025/ 

Recomandăm consumatorilor să facă diferența între reclamațiile/sesizările pe care le pot adresa ANPC (și pe care le puteau adresa și până acum acestei Autorități) și soluționarea alternativă a litigiilor care este atributul exclusiv al CSALB, pentru probleme financiar-bancare pe care aceștia le pot avea în relație cu băncile, IFN-urile.

În dorința informării corecte a consumatorilor, rezumăm istoricul procesului intentat de CSALB în anul 2018 Ministerului Economiei, proces încheiat prin decizia ÎCCJ din data de 10 decembrie 2024.

Chiar dacă nu există încă motivarea instanței în acest proces în contencios administrativ, considerăm că există nevoia clarificării acestei situații, ca o contrapondere la dezinformările și acuzațiile transmise deja în spațiul public:

  1. CSALB a fost înființat prin Ordonanța Guvernului nr.38/2015 în urma transpunerii în legislația românească a Directivei 2013/11/UE a Parlamentului European și a Consiliului privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum;
  2. Sistemul bancar și-a asumat finanțarea CSALB, pentru ca oamenii să aibă la dispoziție o alternativă la instanțele de drept comun, gratuită, mult mai rapidă, gestionată de conciliatori cu expertiză în domeniul financiar-bancar și care să le rezolve problemele individuale și imediate pe care le întâmpinau. Astfel de organisme SAL pot fi înființate și în alte domenii de activitate (în baza aceleiași Directive europene), pentru a veni în sprijinul consumatorilor care au nemulțumiri față de comercianți și care doresc rezolvarea amiabilă a acestora, în afara instanțelor de judecată;
  3. Prin OG nr.38/2015 cererile de soluționare alternativă a litigiilor/diferendelor dintre consumatorii de servicii financiar–bancare și bănci/IFN-uripot fi rezolvate exclusiv de către CSALB, acesta fiind cadrul normativ național în domeniul soluționării alternative a litigiilor financiar-bancare;
  4. Modalitatea prin care este asigurată finanțarea CSALB de către sistemul bancar este expres prevăzută inclusiv în textul punctului 46 din expunerea de argumente a Directivei,transpus ca atare prin OG nr.38/2015;
  5. Pentru a garanta imparțialitatea și echidistanța demersului de conciliere dintre consumatori și bănci/IFN-uri,legiuitorul a statuat ca CSALB să fie o entitate cu personalitate juridică proprie (autonomă, neguvernamentală, apolitică și fără scop lucrativ), care să aibă o conducere formată din 5 membri: unul desemnat de ANPC, unul de Banca Națională a României, unul de Asociația Română a Băncilor, un reprezentant desemnat de asociațiile de consumatori care îndeplinesc anumite condiții legale, detaliate mai jos, și un reprezentant independent, ales de ceilalți membri ai Colegiului, precum și o echipă operațională, care să intermedieze propriu-zis relația dintre consumatori și bănci;
  6. În perioada cuprinsă între 2015 și 2018, CSALB a solicitat în mod repetat Ministerului Economiei înregistrarea și, implicit, deschiderea listei entităților SAL din România. În luna mai 2018, Dănuț Andrușcă, Ministrul Economiei la acea vreme, a refuzat solicitarea CSALB, motivând refuzul prin lipsa reprezentantului asociațiilor de consumatori din cadrul Colegiului de Coordonare;
  7. Menționăm că, prin procesul intentat, CSALB a solicitat instanței ca Ministerul Economiei să deschidă lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor din România, listă care, la data promovării litigiului, nici măcar nu era deschisă pe site-ul acestei autorități, deși OG nr.38 era în vigoare încă din 2015, să fie înregistrat în această listă și să fie notificat către Comisia Europeană (pentru a fi integrat în lista europeană a entităților SAL din domeniul financiar–bancar și, astfel, să poată soluționa și litigiile transfrontaliere);
  8. Este important de menționat că CSALB este singura entitate SAL a cărei înființare, organizare și modalitatea de desfășurare a activității sunt expres prevăzute de dispozițiile articolelor 21–24 din OG nr.38/2015(cu referiri directe și în alte articole);
  9. Între 2015–2025 CSALB a funcționat și funcționează în continuare în baza OG nr.38/2015 și a gestionat peste 5.000 dosare dintre consumatori și instituțiile financiar–bancare (sunt aproximativ 100 dosare de conciliere soluționate în perioada menționată). Beneficiile rezultate din concilieri sunt de aproximativ 14 milioane de euro;
  10. Având în vedere că motivarea primei instanțe (Curtea de Apel București) a fost neclară, CSALB a promovat recurs la Înalta Curte. După 6 ani și jumătate de la debutul pe fond al procesului, ÎCCJ a respins recursul promovat de CSALB împotriva deciziei primei instanțe. Ca urmare a faptului că un proces în contencios administrativ, care ar fi trebuit soluționat cu celeritate, potrivit prevederilor legale, a durat peste 6 ani, s-a creat un cadru propice pentru ca cei doi intervenienți (Asociația InfoCons și ANPC) să dezinformeze publicul cu intenția vădită de a denigra CSALB. În acest sens, cei doi intervenienți folosesc un litigiu care nu are nicio legătură cu funcționarea Centrului, pentru a pune în discuție înseși prevederile Ordonanței referitoare la funcționarea Centrului SAL Bancar și, în acest context, invitând în mod eronat consumatorii să se adreseze ANPC pentru soluționarea alternativă a litigiilor din domeniul financiar–bancar;
  11. După primirea motivării hotărârii ÎCCJ, vom solicita autorităților competente să identifice o soluție de rezolvare a acestei probleme, în sensul înregistrării CSALB pe lista entităților SAL de la Ministerul Energiei.

Clarificări referitoare la reprezentantul asociațiilor de consumatori din structura Colegiului de Coordonare al CSALB:

Potrivit prevederilor art. 22 alin (1) lit. d) din OG nr. 38/2015, membrul Colegiului de Coordonare din partea asociatiilor de consumatori poate fi desemnat de către ”d) asociaţiile de consumatori care îndeplinesc condiţiile prevăzute în art. 32 sau în art. 33 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992, republicată, cu modificările şi completările ulterioare”.

Potrivit art. 32. din OG nr.21/1992:

Asociațiile pentru protecția consumatorilor care apără drepturile și interesele legitime ale consumatorilor, în general, sunt, de drept, parteneri sociali în consiliile consultative prevăzute în prezenta ordonanță, dacă:

  1. a) la nivel național, au cel puțin 3.000 de membri și filiale în cel puțin 10 județe;
  2. b) la nivel județean și local, dacă au desfășurat o activitate în domeniul protecției consumatorilor pe o perioadă de cel puțin 3 ani.

iar, conform art. 33. din aceeași OG nr. 21/1992:

Asociațiile pentru protecția consumatorilor care sunt constituite în scopul apărării intereselor numai ale membrilor lor pot deveni parteneri sociali cu drept de reprezentare în organismele consultative cu rol în domeniul protecției consumatorilor și în care organele administrației publice sunt reprezentate, numai dacă au cel puțin 800 membri.

Rezultă, deci, că doar asociațiile de consumatori care îndeplinesc condițiile legale prevăzute mai sus pot desemna un reprezentant în structura Colegiului de Coordonare al CSALB.

În acest context, paralel cu desfășurarea procesului, CSALB a încercat permanent să faciliteze rezolvarea desemnării reprezentantului din partea asociațiilor de consumatori, adică să surmonteze motivul care a făcut obiectul refuzului exprimat de Ministerul Economiei în 2018.

Astfel, prin scrisori adresate ANPC am solicitat implicarea Autorității în procesul de desemnare a reprezentantului asociațiilor de consumatori, similar modului în care această Autoritate s-a implicat în desemnarea reprezentantului asociațiilor de consumatori la momentul înființării CSALB (2015). De asemenea, am solicitat ANPC să ne pună la dispoziție lista asociațiilor de consumatori care îndeplinesc condițiile de reprezentativitate pecizate mai sus.

  1. În răspunsul ANPC din 10 august 2020 se menționează că „asociațiile de consumatori care au solicitat luarea în evidența ANPC, conform prevederilor art. 34 din Ordonanța Guvernului nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor,nu îndeplinesc condițiile prevăzute la alin. 32 și 33 din OG 21/1992”. Adică, la acel moment, nu existau asociații de consumatori care să poată participa la desemnarea unui reprezentant în structura Colegiului de Coordonare al CSALB (cu respectarea prevederilor legale anterior menționate).
  2. În luna mai 2024, luând în considerare recomandarea formulată de OCDEprivind necesitatea adoptării unor măsuri care să aibă ca rezultat nominalizarea unui reprezentant al asociațiilor de consumatori în cadrul Colegiului de coordonare al CSALB, am revenit către ANPC, solicitând să ne pună la dispoziție lista cu asociațiile reprezentative de consumatori. ANPC nu a furnizat CSALB lista solicitată cu asociațiile de consumatori.
  3. Ca urmare a faptului că nu am primit un răspuns la solicitare, CSALB a revenit cu o nouă scrisoare către Autoritate, în luna iulie 2024, prin care a cerut, din nou, ca ANPC să furnizeze o situație actualizată cu privire la asociațiile de consumatori, scrisoare la care, de asemenea, Autoritatea nu a răspuns.

În loc de concluzii:

În primul an de funcționare al CSALB, asociațiile de consumatori au avut reprezentant în Colegiu, dar InfoCons, prin președintele său, Sorin Mierlea, care este chiar persoana care l-a propus inițial pe acel reprezentant, a cerut retragerea lui prin adrese repetate, iar retragerea efectivă a mandatului reprezentantului consumatorilor a intervenit la finalul lunii octombrie 2016.

Cu alte cuvinte, InfoCons a cerut retragerea reprezentantului asociațiilor de consumatori și, ulterior, s-a folosit de absența acestuia pentru a-și fundamenta calitatea de intervenient în proces.

În acest mod s-a creat o situație paradoxală, în sensul că, deși refuzul înscrierii CSALB pe lista entităților SAL a fost motivat de absența reprezentantului asociațiilor de consumatori, acest motiv a fost imputat în mod absurd Centrului, care NU are atribuții legale în sensul desemnării reprezentantului acestor asociații.

În perioada ulterioară retragerii mandatului reprezentantului asociațiilor de consumatori a existat o corespondență asiduă între CSALB și asociațiile de consumatori care au format mai mulți poli pentru desemnarea unui alt membru în structura Colegiului de Coordonare. Astfel, CSALB a primit mai multe nominalizări pentru ocuparea acestei poziții și a explicat de fiecare dată că nu are nicio atribuție legală în sensul alegerii unui membru dintre persoanele propuse de aceste asociații (la un moment dat erau 3 persoane, ulterior primindu-se și alte propuneri), aceasta fiind prerogativa exclusivă a fiecărei entități participante la această structură colegială: ANPC, ARB, BNR și asociațiile de consumatori (al 5-lea membru fiind independent și ales de ceilalți).

Este important de subliniat faptul că reprezentanții unor asociații de consumatori au însoțit în anii trecuți CSALB în caravanele de informare desfășurate în țară și în conferințele organizate de CSALB, iar acest lucru este reflectat și de informările publice postate pe site-ul Centrului. De asemenea, reprezentanți ai asociațiilor de consumatori au însoțit și consiliat unii consumatori pe parcursul procedurii de conciliere.

Ulterior, și ANPC și-a retras membrul din Colegiul de Coordonare fără a prezenta o justificare legală, începând cu data de 19 ianuarie 2024.

Faptul că ANPC refuză de un an să numească un reprezentant în Colegiu, reprezintă o încălcare a prevederilor legale și o încercare de blocare a activității CSALB, știind care a fost motivul refuzului Ministerului Economiei exprimat în 2018, de a înregistra CSALB pe lista entităților SAL. În articolul 22 al Ordonanței se menționează foarte clar că în caz de vacanță a unui loc în Colegiu se va numi un nou membru pentru durata rămasă din mandat.

Le solicităm reprezentanților ANPC să informeze corect consumatorii și să nu creeze confuzii în rândul acestora, mai ales că un demers de soluționare alternativă nu se rezumă nici pe departe la simpla trimitere a unei cereri. În spatele fiecărui dosar de conciliere se află proceduri reglementate, munca multor oameni și expertiză câștigată în aproape zece ani de funcționare a CSALB.

***

  Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 16 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal)

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cultură

Implicarea tinerilor creștini în acțiuni sociale: Programele SFOCJ de voluntariat

Publicat

pe

De

Într-o societate în continuă schimbare, implicarea tinerilor creștini în acțiuni sociale reprezintă un pilon esențial pentru dezvoltarea unei comunități unite și responsabile. 

Societatea Femeilor Ortodoxe din Cluj (SFOCJ) recunoaște importanța acestei implicări și oferă tinerilor oportunități valoroase de a contribui activ la binele celor din jur.

Misiunea SFOCJ: Sprijinirea comunității clujene

SFOCJ este dedicată sprijinirii celor aflați în nevoie din Cluj-Napoca și împrejurimi. Prin diverse programe și inițiative, organizația răspunde nevoilor celor vulnerabili, contribuind la îmbunătățirea calității vieții acestora.

Importanța implicării tinerilor în acțiuni sociale

Tinerii reprezintă viitorul unei comunități și, prin implicarea lor activă în acțiuni sociale, pot aduce schimbări semnificative. Această implicare nu doar că sprijină persoanele aflate în dificultate, dar și contribuie la dezvoltarea personală a tinerilor, oferindu-le oportunități de învățare și creștere.

Programele de voluntariat ale SFOCJ

SFOCJ oferă tinerilor creștini din Cluj-Napoca o varietate de programe de voluntariat, menite să răspundă nevoilor comunității și să promoveze valorile creștine. Iată câteva dintre acestea:

Tabere educaționale pentru copii

Organizarea de tabere educaționale pentru copii din familii defavorizate, unde tinerii voluntari pot contribui la activități educative și recreative, oferind copiilor oportunități de învățare și dezvoltare personală.

Vizite la azile și spitale

Tinerii sunt încurajați să participe la vizite la azile de bătrâni și spitale, aducând alinare și sprijin celor aflați în suferință. Aceste activități contribuie la combaterea singurătății și la îmbunătățirea stării de spirit a beneficiarilor.

Organizarea de evenimente caritabile

Implicarea în organizarea de evenimente caritabile, precum târguri de Crăciun sau licitații de artizanat, care au scopul de a strânge fonduri pentru proiectele SFOCJ. Aceste evenimente oferă tinerilor oportunitatea de a învăța despre organizarea de evenimente și de a contribui la o cauză nobilă.

Proiecte de educație religioasă

Participarea la proiecte de educație religioasă pentru copii și adolescenți, promovând valorile creștine și dezvoltarea spirituală a tinerelor generații.

Beneficiile implicării tinerilor în programele SFOCJ

Participarea la programele de voluntariat ale SFOCJ oferă tinerilor multiple beneficii, printre care:

  • Dezvoltare personală: Dobândirea de noi abilități și competențe, precum leadership, comunicare și lucru în echipă.
  • Îmbogățirea spirituală: Consolidarea credinței și aprofundarea înțelegerii valorilor creștine.
  • Contribuție la comunitate: Posibilitatea de a aduce o schimbare pozitivă în viața celor aflați în nevoie.
  • Construirea de relații: Crearea de legături durabile cu alți tineri și membri ai comunității.

Cum poți contribui la programele SFOCJ

Dacă ești un tânăr creștin din Cluj-Napoca și dorești să te implici în acțiuni sociale, poți contacta SFOCJ pentru a afla mai multe despre oportunitățile de voluntariat disponibile. Implicarea ta poate face o diferență semnificativă în viața celor care au nevoie de sprijin.

Prin participarea activă la programele de voluntariat ale SFOCJ, tinerii creștini au ocazia de a trăi în acord cu învățăturile Bisericii Ortodoxe, contribuind la construirea unei comunități mai unite și mai solidare.

Citeste in continuare

Afaceri

Cum să găsești un avocat bun București pentru nevoile tale legale

Publicat

pe

De

În fața unei probleme legale, un avocat bun București poate face diferența între un rezultat favorabil și o situație complicată. 

Fie că ai nevoie de consultanță juridică într-un caz de divorț, litigiu de muncă sau drept penal, alegerea unui avocat competent și experimentat este crucială. Dar cum să alegi un avocat bun în București, când opțiunile sunt atât de diverse?

În acest ghid, îți vom oferi câteva sfaturi esențiale pentru a te ajuta să faci alegerea corectă.

De ce este important să alegi un avocat bun București

Alegerea unui avocat bun București poate influența direct succesul cazului tău. Iată câteva motive pentru care ar trebui să te asiguri că avocatul ales are o experiență solidă și cunoștințe profesionale în domeniul respectiv:

Experiență relevantă în domeniul dorit

Un avocat bun București se va diferenția prin expertiza în domeniul în care ai nevoie de ajutor. Fiecare ramură a dreptului (dreptul muncii, dreptul familiei, dreptul penal, etc.) are particularitățile sale, iar un specialist în domeniul respectiv îți poate oferi cele mai bune soluții.

Cunoașterea detaliată a legislației locale

Avocații din București sunt familiarizați cu specificitățile legislației capitalei și cu procedurile judiciare din instanțele locale. Cunoașterea acestor detalii poate fi un avantaj semnificativ într-un proces, asigurându-te că drepturile tale sunt protejate.

Abilități excelente de negociere și comunicare

Un avocat bun București trebuie să aibă abilități excelente de negociere, nu doar de reprezentare în instanță. Capacitatea de a negocia acorduri favorabile, fie înainte de proces, fie pe parcursul acestuia, este esențială pentru a obține cel mai bun rezultat.

Cum să alegi un avocat bun București: Pași importanți

Alegerea unui avocat bun București poate părea o misiune dificilă, dar, cu câțiva pași simpli, vei reuși să îți găsești reprezentantul ideal. Iată ce trebuie să faci:

Clarifică-ți necesitățile legale

Primul pas este să îți înțelegi nevoile legale. Dacă ai o problemă de dreptul familiei, caută un avocat care se specializează în acest domeniu. Dacă ai nevoie de ajutor în dreptul penal sau în cazuri de afaceri, caută un avocat bun București care are experiență în acele domenii.

Verifică recomandările și recenziile

Un avocat bun București va avea o reputație solidă. Află părerea altor clienți despre serviciile sale, citind recenzii online sau cerând recomandări din partea celor care au avut experiențe juridice similare. Recenziile pot oferi o imagine mai clară despre cum își gestionează avocatul cazurile.

Verifică experiența și calificările avocatului

Este important să te asiguri că avocatul ales are experiența necesară pentru a te reprezenta eficient. Poți verifica site-ul avocatului sau îl poți întreba direct despre experiența sa în domeniul specific al cazului tău. Avocatul trebuie să aibă nu doar studii juridice, dar și o experiență practică relevantă.

Discută despre onorarii și termenii de plată

Înainte de a semna un contract cu un avocat bun București, este important să discuți despre onorarii și costuri. Unele birouri de avocatură cer onorarii pe oră, altele preferă să stabilească un tarif fix. Asigură-te că știi din timp care vor fi costurile implicate pentru a evita orice neînțelegeri pe parcurs.

Pași pentru a colabora eficient cu un avocat bun București

Odată ce ai ales un avocat bun București, este important să menții o colaborare eficientă și să îți asiguri succesul în procesul tău. Iată câteva sugestii pentru a colabora cu succes:

  • Fii transparent și oferă toate informațiile necesare – Pentru ca avocatul tău să poată construi o apărare solidă, este important să îi oferi toate informațiile necesare legate de cazul tău. Fii deschis și sincer, pentru ca avocatul să înțeleagă complet contextul.
  • Respectă termenii și cerințele avocatului – Un avocat bun București îți va oferi îndrumări clare despre pașii de urmat. Respectă recomandările acestuia și furnizează documentele solicitate în termenul stabilit. O bună organizare și o comunicare clară sunt esențiale pentru succesul colaborării.
  • Fii răbdător și înțelege procesul – Procesele legale pot dura și este important să fii răbdător. Un avocat bun București va lucra cu seriozitate și profesionalism, dar rezultatele pot necesita timp. În această perioadă, asigură-te că menții o comunicare constantă cu avocatul tău și că urmezi fiecare pas recomandat.

Cum să îți protejezi drepturile cu un avocat bun București

Un avocat bun București te va ajuta să îți protejezi drepturile în fața instanței, dar și să rezolvi orice dispută într-un mod eficient. Dacă te confrunți cu un conflict juridic, nu ezita să ceri ajutorul unui avocat cu experiență, care să știe ce trebuie făcut pentru a obține rezultatul dorit.

Alegerea unui avocat bun București pentru succesul tău juridic

Pentru a-ți proteja drepturile și a obține rezultatele dorite în fața instanței, este esențial să alegi un avocat bun București. Urmând pașii menționați mai sus și având încredere în experiența avocatului, vei avea șanse mari să îți rezolvi problema juridică cu succes. Nu uita să fii deschis, să întrebi și să te asiguri că avocatul ales are toate calitățile necesare pentru a te reprezenta corect.

Citeste in continuare

Afaceri

Cum îți poate îmbunătăți agenția SEO ranking-ul pe Google

Publicat

pe

De

Un ranking mai bun pe Google poate însemna mai mulți vizitatori, mai mulți clienți și o afacere mai prosperă. O agenție SEO profesionistă poate contribui semnificativ la creșterea vizibilității site-ului tău pe motoarele de căutare. Iată cum poate agenția SEO să îți îmbunătățească poziționarea pe Google și să atragă mai mult trafic de calitate.

Optimizarea site-ului pentru SEO tehnic

SEO tehnic se referă la îmbunătățirea structurii site-ului tău pentru a asigura o indexare corectă și rapidă de către Google. Agenția SEO va analiza site-ul tău pentru a identifica eventualele erori tehnice, cum ar fi paginile încărcate lent, erorile de linkuri sau lipsa de compatibilitate pe dispozitive mobile. Aceste optimizări contribuie la creșterea performanței site-ului și la îmbunătățirea poziționării pe Google.

Căutarea și utilizarea cuvintelor cheie potrivite

Un aspect esențial al SEO-ului este selecția corectă a cuvintelor cheie. O agenție SEO va realiza un studiu amănunțit pentru a identifica cuvintele cheie care sunt cele mai relevante pentru afacerea ta și care pot atrage trafic de calitate. Folosind aceste cuvinte cheie în mod strategic pe site, agenția va crește șansele de a apărea în topul căutărilor pe Google.

Crearea unui conținut valoros și relevant

Google prioritizează site-urile care oferă conținut de calitate și relevant. Agenția SEO va crea conținut original, informativ și optimizat SEO, care să răspundă nevoilor utilizatorilor. Articolele de blog, paginile de produs și alte tipuri de conținut vor fi structurate pentru a se alinia cu intențiile de căutare ale vizitatorilor și pentru a încuraja interacțiunea și distribuirea acestora.

Îmbunătățirea experienței utilizatorilor (UX)

Experiența utilizatorilor este un factor important în algoritmul Google. Dacă vizitatorii nu găsesc ușor ceea ce caută pe site-ul tău sau întâmpină probleme la navigare, este mai puțin probabil să rămână pe pagină sau să revină. Agenția SEO se va asigura că site-ul tău oferă o navigare intuitivă, o viteză rapidă de încărcare și o interfață atractivă, care să îmbunătățească experiența utilizatorilor și să reducă rata de abandon.

Obținerea de backlink-uri de calitate

Un alt element esențial pentru a îmbunătăți ranking-ul pe Google este obținerea de backlink-uri relevante și de calitate. Agenția SEO va identifica site-uri cu autoritate și va crea parteneriate pentru a obține linkuri către site-ul tău. Aceste backlink-uri ajută Google să înțeleagă că site-ul tău este o sursă de încredere, contribuind la creșterea autorității domeniului și la îmbunătățirea poziționării în rezultatele căutărilor.

Monitorizarea și analiza constantă a performanței

SEO nu este o activitate de o singură dată, ci un proces continuu. Agenția SEO va monitoriza constant performanțele site-ului tău folosind instrumente de analiză precum Google Analytics și Google Search Console. Astfel, agenția poate evalua progresul și poate ajusta strategiile pentru a maximiza rezultatele și a asigura că site-ul tău rămâne competitiv în fața schimbărilor algoritmilor Google.

Cum poate agenția SEO să îți îmbunătățească ranking-ul pe Google

Pentru a obține un ranking mai bun pe Google, colaborarea cu o agenție SEO este esențială. Aceasta va implementa o serie de strategii de optimizare tehnică, va crea conținut valoros, va optimiza experiența utilizatorilor și va construi un profil solid de backlink-uri. Monitorizarea continuă a performanței și ajustarea strategiilor sunt pași importanți în procesul SEO. Cu ajutorul unei agenții SEO profesionale, vei vedea îmbunătățiri semnificative în clasamentele Google, atrăgând mai mulți vizitatori și generând mai multe vânzări.

Citeste in continuare

Parteneri

Știri noi din Vâlcea

CulturăO zi inainte

Implicarea tinerilor creștini în acțiuni sociale: Programele SFOCJ de voluntariat

Într-o societate în continuă schimbare, implicarea tinerilor creștini în acțiuni sociale reprezintă un pilon esențial pentru dezvoltarea unei comunități unite...

AfaceriO zi inainte

Cum să găsești un avocat bun București pentru nevoile tale legale

În fața unei probleme legale, un avocat bun București poate face diferența între un rezultat favorabil și o situație complicată. ...

AfaceriO zi inainte

Cum îți poate îmbunătăți agenția SEO ranking-ul pe Google

Un ranking mai bun pe Google poate însemna mai mulți vizitatori, mai mulți clienți și o afacere mai prosperă. O...

Uncategorized3 zile inainte

Audiențele de Remarketing pe Facebook: Cum să Refolosești Traficul pentru Conversii Mai Mari

În marketingul digital, remarketingul este o strategie esențială pentru a readuce utilizatorii interesați înapoi pe site-ul tău și a-i transforma...

Cultură3 zile inainte

Concursul Interjudețean de Științe „Din tainele științelor naturii” – februarie 2025

Astăzi, 8 Februarie 2025, am ajuns la finalul unei experiențe deosebite, Concursul Interjudețean de Științe ,,Din tainele științelor naturii”, care...

Uncategorized4 zile inainte

Mărturii botez lumânări – Un dar simbolic și parfumat pentru evenimentul creștinării

Semnificația mărturiilor la botez și alegerea lumânărilor Botezul este un moment deosebit, încărcat de emoție și semnificații spirituale, când familia...

Uncategorized4 zile inainte

Sistem irigare gazon – Asigură un gazon verde și sănătos pe tot parcursul anului

Beneficiile unui sistem de irigare automatizat pentru gazon Instalarea unui mecanism de udare automatizată reduce considerabil efortul necesar îngrijirii peluzei,...

Uncategorized4 zile inainte

Laboratoare de analize medicale Galați – Cum să alegi serviciile optime pentru sănătatea ta

Îngrijirea sănătății este o prioritate fundamentală, iar alegerea unui laborator de analize medicale de încredere reprezintă un pas esențial în...

Uncategorized5 zile inainte

Reprezentanța Dacia AUTO COBĂLCESCU: Descoperă ofertele și modelele preferate

Gama completă de modele Dacia disponibile în reprezentanța AUTO COBĂLCESCU Pentru cei care caută un autoturism fiabil, economic și adaptat...

Afaceri6 zile inainte

Blaturi HPC pentru bucatarie – in Timisoara

Un blat de bucătărie nu e doar un detaliu, ci fundația pe care se construiesc momente, povești și gusturi. Blatul...

AfaceriO săptămână inainte

Tot ce trebuie să știi despre fațetele dentare: secretul unui zâmbet perfect

Un zâmbet alb, strălucitor și atrăgător este visul multor persoane. Din păcate, factori precum genetica, obiceiurile alimentare, igiena dentară deficitară...

AfaceriO săptămână inainte

Cele trei tipuri de anvelope auto: iarnă, vară și all-season

Anvelopele auto joacă un rol esențial în siguranța și performanța vehiculului dumneavoastră. Alegerea corectă a anvelopelor poate face diferența între...

UncategorizedO săptămână inainte

Soluții avantajoase pentru reparații elegante

Piese estetice și mecanice verificate Unul dintre factorii esențiali în menținerea unui design sofisticat și a performanțelor inițiale la modelele...

UncategorizedO săptămână inainte

Alegerea ideală pentru parfumul perfect

Variante de difuzoare și avantajele lor Datorită diversității tehnologice, există multiple tipuri de dispozitive concepute pentru a dispersa eficient aromele...

UncategorizedO săptămână inainte

Tehnologie pentru îmbunătățirea recepției mobile în medii variate

Optimizarea calității semnalului pentru comunicare eficientă În contextul actual al comunicațiilor mobile, optimizarea calității semnalului reprezintă o necesitate strategică, asigurând...

UncategorizedO săptămână inainte

Strategii personalizate pentru consolidarea brandului online

Definirea identității și valorilor companiei În mediul digital competitiv de astăzi, fundamentarea unei identități puternice și clar definite reprezintă punctul...

Știrile Săptămânii