Connect with us

Exclusiv

Model de administratie liberala/UN BREZEAN PENTRU BREZENI/VECHIUL SI NOUL CANDIDAT NAE NICOLAE FEREASTRAERU – PRIMARUL CARE A VANDUT CRUCEA BREZENILOR, dand-o, printr-o suveica, in propietate private

Publicat

pe

Dupa ce am prezentat si dezvaluit in exclusivitate modelele de administratie liberala propuse de PNL Prahova – “Tragi-comedia din „statul Republica PLOIESTI”/Increngaturi periculoase: DNA, DIPI, Negulescu Mircea, Sergiu Lascu, Laura Codruta Kovesi, Adrian Dobre si Andrei Volosevici/Recompensa administratiei liberale fata de gasca penala (I)”, dezastrul de la Slanic/Prahova, furturile de la Comarnic, vocabularul de interlop si cocalar de la Brebu/Prahova ne-am gandit ca in drumul noastru al dezvaluirilor de la Aricesti si Filipestii de Padure sa “poposim” un pic la Breaza.

Tragi-comedia din „statul Republica PLOIESTI”/Increngaturi periculoase: DNA, DIPI, Negulescu Mircea, Sergiu Lascu, Laura Codruta Kovesi, Adrian Dobre si Andrei Volosevici/Recompensa administratiei liberale fata de gasca penala (I)

 

Modelul de administratie liberala/Slanic – Prahova

 

 

Modelul de candidat PNL la primarie/ Dorian Botoaca – „omul” lui „Portocala” si Kovesi – falsuri si furturi grosolane din bani publici/Inregistrari audio-video

 

 

Modelul de candidat PNL la primarie/ Dorian Botoaca – „omul” lui „Portocala” si Kovesi – falsuri si furturi grosolane din bani publici/Inregistrari audio-video/documente (II)

 

Campanie electorala dura-marca PNL Prahova/Candidatul PNL la Primaria Comarnic a comandat controale la firmele care sustin PSD-ul si utilizeaza supermanii de la Antifrauda pe post de „bata electorala” (III)

 

 

Model de administratie liberala- Brebu – Prahova/”Sa imi suga p_la babele de la biserica…sa imi suga cu popa cu tot…pai acolo e o mahala si niste idioate”/Imi suge mie p_la USR-ul”/Inregistrari audio halucinante…” (I)

Aratam un alt model de administratie liberala propus de PNL Prahova, in fapt aceeasi reteta:

Acesta este noul candidat al Primariei Breaza si fost coleg de partid cu Dumitru Daniel Neagoe, fostul director al Postei Romane, condamnat pentru fapte de coruptie.

Inainte de a prezenta cazul fostului angajat HIDROJET, D.D. Neagoe, protejat de echipa politica local-judeteana in tandemul defunctului PDL, Nicolae Nae Ferastraeru-George Calin Botez si altii, prezentam un prim episod al povestii fostului edil brezean, nou candidat al Primariei orasului Breaza.

Oferta pentru brezeni, asumata de persoana stimabilului domn NAE Nicolae Ferastraeru se prezinta cam asa:

“ Brezeni, votati-ma, pentru ca eu, NAE Nicolae Ferastraeru, stiu sa derulez afaceri dubioase cu terenuri, prin intelegeri clandestine si operatiuni tip suveica, pe care le pot extrage, cu usurinta, din fondul public de stat si pe care le tranzactionez si trafic ilegal, in cadrul unor discutii discrete, in dependintele firmei AJAX, din strada Republicii-Breaza, unde mi-am construit, marit si extins, pe banii brezenilor, locuintele si firmele de infrumusetare.”

In aceste dependinte, fostul primar si nou candidat la primarie, inca deruleaza afaceri, dar la un alt nivel, in concordanta cu evolutia raporturilor cu anumiti factori politici, care-l sustin si care-l promoveaza, pentru a-l folosi in interesele grupurilor lor politico-economice, la concurenta cu interesele generale ale comunitatii brezene. Si sa nu cumva sa credeti, stimati cititori, ca in tot acest timp in care NAE Ferastraeru serveste aceste interese de grup politic, nu se indestuleaza si el, la randul sau, din banii brezenilor, din bugetele comunitatii. Puteti observa ce si cat a construit, pentru sine, dar si pentru altii. Vezi cazul FARMACISTUL, care continua confectiile metalice in zona Breaza-Gura Beliei, un redutabil partener al domnului Nae Ferastraeru, alaturi de Dumitru Daniel Neagoe

Astazi prezentam cazul PREOPTEASA IOANA.

Povestea incepe astfel: in vechiul sau mandat, de primar, Nae Ferastraeru a avut o relatie intima cu Ioana Preoteasa, de care toata comunitatea stie.

Doamna Preoteasa a fost angajata al Primariei Breaza, in cadrul Registrului Agricol, context in care, la insistentele resepctivei, edilul si-a exercitat, intr-o forma discretionara si in diverse forme si formule mafiote, influenta, pentru a-i obtine, iubitei sale, un teren, pe cai frauduloase, in virtutea functiei pe care acest primar si-a exercitat-o si in care a fost investit, de comunitatea brezeana, pentru a-i reprezenta interesele. Deci, observati, ce interese a servit si vrea sa serveasca, in continuare, Nae Ferastraeru.

Astfel ca suprafata de 17.253 mp “faneata”, aflati pe raza localitatii Breaza-Cheia Provitei, in loc sa fie trecuta in evidentele de inventar ale consiliului local Breaza, asa cum legea prevede si obliga, pentru a “alcatui” domeniul privat al comunitatii orasului Breaza, la dispozitia expresa a edilului iubaret, terenul in cauza a fost atribuit rudelor iubitei sale.

Primarul Nae Nicolae Ferastreru a dispus si a asigurat, ilegal, mentionarea, in actele oficiale ale primariei, respectiv in rubrica OBSERVATII, a Registrului Agricol, a faptului ca aria apartine acestora ( vezi rudelor dnei Ioana Preoteasa ) desi, cf Legii nr. 18/1991, cf Protocolului din data de 17.03.2000, semnat de reprezentantii Comisiei de aplicare a Legii nr. 18/1991, acest teren apartinea S.C. POMICOLA BAICOI.

Concret, la dispozitia primarului de atunci, Nae Ferastraeru, a fost consemnat, in Registrul Agricol, VOL 63, pozitia 1, printre altele, ca in “…. anii 2006 – 2008, acest teren, in suprafata de 16 ha, a apartinut rudelor iubitei sale, respectiv RADU ION si RADU LUCRETIA.

De asemenea, si in prezent, sora lui Preoteasa Ioana lucreaza in cadrul Primariei Breaza.

Deci, ca o concluzie jurnalistica temeinica, Nae Ferastraeru a facut tot posibilul, pentru a-si trafica influenta in directia alocarii, cvazsi-legale, utilizand manevre dolosive si comitand acte si fapte ilegale, ticluite, pe care si le-a dus la indeplinire, utuilizand forta si puterea functiei, in interes personal, generat, mentinut si perpetuat de interesele subsecvente ale iubitei sale, circumscrise si interpuse relatiei sale private cu Preoteasa Ioana, ai carei membrii de familie au fost indestulati si impropietariti, ilegal, desi nu au avut niciun drept.

Fostul primar Nae Ferastreru a fabricat acte si documente false, a exercitat presiune asupra unor angajati, pentru a nu formula adrese, corespondente si inscrisuri oficiale, necesare in instanta, pentru a proteja interesele institutiei Primaria Breaza, a impiedicat, pe toate caile, formularea recursului/apelului impotriva deciziei instantei de fond, nefavorabile primariei, care a pierdut procesul propus de Nae Ferastraeru rudelor Ioanei Ptreoteasa, ( Radu Ion si Radu Lucretia ), a utilizat actele false in speta, confruntand instanta cu probe false, asumate de antetul primariei, semnaturi oficiale, stampile etc, si-a folosit ilegal statutul de primar, a influentat deciziile interne ale primariei, in virtutea functiei sale politice si a rolurilor edilitare, actele si faptele sale fiind aliniate unor comportamente si actiuni de crima organizata, folosind statutul de primar si puterile  legale specifice functiei, alocand cheltuieli din banii publici, in interes personal.

Toate actinulile savarsite de Nae Ferastreru au fost efectuate de acesta, in detrimentul si in dezinteresul brezenilor, dar si in pofida faptului ca acest teren trebuia redat comunitatii orasului Breaza, in sensul inventarierii acestuia, in domeniul public-privat al statului/comunitatii.

Astfel, prin introducerea unei actiuni a petentilor “sfatuiti” de Nae Nicolae Ferastraeru, Radu Ion si Radu Lucretia, au fost asigurati de o formula pseudo-legala, reprezentata de o actiune in constatare a dreptului acestora de propietate si, cu  ajutorul actelor, a inscrisurilor si a documentelor emise, pe cai oculte si subterane, de institutia primarie, la dispozitia persoanei primarului Nae Ferastraeru, prin emiterea si a unor adeverinte ilegale, s-a reusit obtinerea unei solutii favorabile, prin utilizarea spectrului de facilitati obscure, in speta.

Astfel, s-a obtinut hotararea vizata, prin sentinta in speta, prin utilizarea de mijloace ilegale, fabricate de aparatul administrativ, prin control si influenta, exercitata de primarul Nae Ferastraeru.

Deci, prin acte de inalta coruptie, la cererea petentilor, rude ale iubitei lui Nae Ferastreru, judecatorii au dispus admiterea actiunii si punerea in posesie a lui Radu Ion si Radu Lucretia.

Situatia este cunoscuta, foarte bine, in Primaria Breaza, de actualul aparat administrativ care, prin intregul corp de functionari, o considera “notorietate”.

Nae Ferastraeru – Aceasta este persoana pe care brezenii o vor, in continuare?

Prietnetul colegul si partenerul sau politic si de afaceri, tot din Breaza, este celebrul Dumitru Daniel Neagoe, fost director al Companiei Nationale POSTA ROMANA si fost director al sucursalei Posta Roamna Ploiesti Prahova, condamnat, recent, de o instanta de fond, din Romania, pentru fapte de coruptie, la 6 inchisoare, cu executare, pentru LUARE DE MITA.

  1. D. Neagoe a fost acuzat, cercetat, judecat si condamnat, pentru fapte de coruptie, in cadrul unui process care a durat….. cat credeti…? Exact trei ani si jumatate si in care judecatorul legal investit sa solutioneze dosarul de coruptie al brezeanului Dumitru Daniel Neagoe, a amanat, de 22 de ori, pronuntarea, in final condamnandu-l pe acesta, la 6 ani de inchisoare.

Conform deciziei instanţei, Daniel Neagoe Dumitru a primit câte 5 ani închisoare pentru 3 infracţiuni de luare de mită. Pedepsele au fost contopite, fiind adăugat un spor de pedeapsă de un an, astfel încât fostul director va executa 6 ani închisoare.

De asemenea, a fost încetat procesul penal în legătură cu săvârşirea infracţiunii de conflict de interese, deoarece fapta s-a prescris.

Tribunalul a mai dispus confiscarea de la fostul director a sumei de aproximativ 575.000 lei, însă instanţa a lăsat nesoluţionată acţiunea formulată de compania Poşta Română, care se constituise parte civilă în dosar cu sumele de 1.595.739 lei şi 1.267.741 lei.

Ne gandim ca entitatea de stat COMPANIA NATIONALA POSTA ROMANA VA FORMULA APEL.

Daniel Neagoe Dumitru, trimis în judecată în 2016

În decembrie 2016, Daniel Neagoe Dumitru a fost trimis în judecată de DNA pentru luare de mită – trei fapte, abuz în serviciu – două fapte şi conflict de interese.

Potrivit DNA, în perioada iunie-iulie 2010, Daniel Neagoe Dumitru, în calitate de director general al Poştei Române, a pretins de la directorul unei societăţi comerciale (martor în cauză), cu care compania naţională pe care o conducea avea încheiat un contract de prestări servicii de curăţenie în unităţi poştale, să cedeze în subantrepriză unele lucrări către societatea Dig Prodcom SRL (în prezent radiată) pe care primul o controla printr-o interpusă.

Daniel Neagoe Dumitru ar fi condiţionat executarea în bune condiţii a contractului de servicii de curăţenie încheiat de Poşta Română de primirea foloaselor necuvenite.

Martorul a dat curs solicitării lui Dumitru prin încheierea unui contract de subantrepriză datat 28 iunie 2010. Foloasele necuvenite, dobândite ulterior de inculpat, reprezintă profitul net de 109.828 lei realizat în executarea contractului de subantrepriză de către societatea pe care o controla, Dig Prodcom SRL.

Conform DNA, în cursul lunii iulie 2010, ca urmare a faptului că Daniel Neagoe Dumitru şi-ar fi majorat pretenţiile, între societatea comercială administrată de martor şi Dig Prodcom SRL s-a încheiat un nou contract, antedatat 30 iunie 2016.

În baza acestui contract, Dig Prodcom SRL ar fi trebuit să furnizeze servicii de consultanţă care în realitate nu erau necesare. Foloasele obţinute de Dumitru reprezintă valoarea prestaţiilor, încasată de Dig Prodcom SRL, respectiv 144.000 lei.

Totodată, anchetatorii susţin că, în toamna anului 2010, Daniel Neagoe Dumitru ar fi acceptat ca, într-o asociere în participaţiune, Poşta Română să efectueze cu o altă firmă serviciul de încasare electronică a facturilor la utilităţi (prin folosirea unei reţele de terminale POS), numai dacă în asociere era inclusă, fără a presta efectiv un serviciu, şi o a treia societate comercială, respectiv Dig Prodcom SRL.

„În acest mod, inculpatul Dumitru Daniel Neagoe ar fi acceptat ca această din urmă societate comercială să preia, nejustificat, o parte din profitul companiei naţionale. Astfel, în baza prevederilor contractului de asociere în participaţiune, au fost întocmite pentru perioada noiembrie 2010 – august 2012 un număr de 22 de ‘deconturi pentru operaţiuni în participaţie’, fiind achitată către SC Dig Prodcom SRL suma totală de 1.595.739,28 lei”, precizează procurorii.

Potrivit DNA, pentru ca Poşta Română să efectueze cu celeritate plăţile şi pentru a se accepta „fără discuţii interminabile” introducerea de noi produse în portofoliul de produse operate de asociere, Daniel Neagoe Dumitru ar fi primit foloase necuvenite de la aceeaşi societate, în modalitatea semnării unor contracte de prestări servicii cu firma Dig Prodcom SRL, pentru prestaţii simulate. Din „executarea” acestor contracte, Dumitru ar fi obţinut foloase necuvenite în sumă totală de 321.541 lei.

În acelaşi context, notează procurorii, dar în ce priveşte prestarea serviciului de reîncărcare electronică a cartelelor telefonice prepaid, prin folosirea aceloraşi terminale POS instalate în unităţile poştale de două firme, în luna decembrie 2010, Daniel Neagoe Dumitru, cu încălcarea atribuţiilor de serviciu, a interpus societatea Lonestar SRL (în prezent radiată) în relaţia comercială dintre societăţile comerciale deţinătoare de terminale POS şi Poşta Română.

Ulterior, Lonestar SRL ar fi cesionat în favoarea Dig Prodcom SRL toate drepturile şi obligaţiile care decurgeau din contractul încheiat cu Poşta Română. Actul de cesiune şi un act adiţional la contractul iniţial amintit încheiate de Poşta Română cu Dig Prodcom SRL au fost semnate de Dumitru Daniel Neagoe, în condiţiile conflictului de interese, având în vedere că Dig Prodcom SRL era în fapt firma sa şi a obţinut foloase patrimoniale de pe urma acesteia, se precizează în comunicat.

Astfel, adăuga DNA, prin interpunerea Dig Prodcom SRL (care nu a prestat efectiv niciun serviciu), fără sens economic, Poşta Română ar fi renunţat la o parte din comisionul care i s-ar fi cuvenit din încasările rezultate ca urmare a prestării serviciului de reîncărcare electronică a cartelelor telefonice prepaid. În acest mod, Dig Prodcom SRL a obţinut un folos de 1.267.741 lei, reprezentând profit net, folosit, in mare parte in extinderea unor ample lucrari de constructii la propietatea lui Dumitru Daniel Neagoe, din Breaza.

Aceasta este elita brezeana care se doreste, din nou, sa fie aleasa de brezeni, pentru a fi investita in aparatul edilitar, in speta, acesta este grupul care doreste sa adere, din nou, la Primaria Breaza, ca sa se indestuleze din banii brezenilor?

Sa vedem daca, de data aceasta, brezenii s-au saturat, sau nu. Vom reveni. (Cristina T.).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Facebook Comments

Exclusiv

Haos si bataie de joc la Parcul Industrial Ploiesti

Publicat

pe

De

Soferii si/sau investitorii care pătrund in Parcul Industrial Ploiesti trebuie să dea dovadă de multă înţelegere şi să acorde prioritate pana si tirurilor stationate ilegal care mai efectueaza si manevre demne de Cartea Recordurilor, manevre care blocheaza circulatia cu orele.

Cativa „baieti” destepti, mari afaceristi si-au montat efectiv garaje ilegale in mijlocul drumului unde isi repara tirurile si/sau motoarele acestora blocand activitatea intregului parc.
Alaturi de masinile celor de la Kaufland care stationeaza ilegal si ingreuneaza activitatea tuturor investitorilor din acest parc industrial, baietii „destepti” stau cu nesimtire fix in mijlocul drumului de acces si isi repara motoarele, schimba filtre de ulei, etc ajungand sa puna o pata infecta pe imaginea acestui parc industrial.

„Orbul gainilor”.

Nu este pentru prima data cand dezvaluim ca, dupa decesul tragic al profesionistului Andrei Tudor –  dezastrul si haosul a pus stapanire pe Parcul Industrial Ploieşti.

In fapt, acest parc nu poate fi condus si coordonat din „strainatate” si/sau prin lipsa repetata de la serviciu si/sau prin delegarea de sarcini.

Imaginile vorbesc de la sine despre incompetenta care a pus stapanire pe acest parc industrial:

Vom reveni cu amanunte „picante”. (Irinel I.).

Articolul Haos si bataie de joc la Parcul Industrial Ploiesti apare prima dată în Ziarul Incisiv de Prahova.

Facebook Comments
Citeste in continuare

Exclusiv

La IPJ Brașov cerul a tunat și a adunat camarila atotputernicului și atotștiutorului pentru a decide soarta oamenilor din subordine

Publicat

pe

De

Nu de puține ori mi-a fost dat să văd oameni mici cocoțați în funcții mari. Preocupat însă de propășirea individuală, fie i-am ignorat, fie tolerat. Nu-mi erau de niciun folos, de ce le-aș fi acordat din timpul meu!? Acum pot spune că mi-am atins toate obiectivele majore din carieră și mi-am făcut timp și pentru ei, parveniții din lumea din care făceam și eu parte până de curând, Poliția Română. Nu mi-am dorit asta, sunt tolerant și aleg întotdeauna medierea ca primă soluție posibilă a conflictului. Fac excepție in situația dovezilor crase de răutate, de nimicnicie, mai ales când aceasta este îndreptată împotriva celor din aceeași breaslă. Cu atât mai mult când victime sunt cei cărora acei așa-ziși virtuoși ai actului managerial le cer să presteze cât pentru trei angajați, penurie fiind de personal. Lipsă, firește, cauzată tot de calitatea actului amintit.

Așadar, iată! La IPJ Brașov cerul a tunat și a adunat camarila atotputernicului și atotștiutorului pentru a decide soarta oamenilor din subordine care au îndrăznit să se bucure odată cu intrarea în vigoare a HG 1198/2002 de o nesperată normalizare în ceea ce privește drepturile de transport la și de la locul de muncă. Firește, o bucurie reținută, dat fiind că art.27 din actul menționat prevedea că în aplicarea actului în cauză urma să se emită normele metodologice în termen de 90 de zile. Nici mai mult, nici mai puțin.

Rețineți că în hotărârea în cauză nu există nicio referire cu privire la termene, conținut și condiții de înregistrare a cererii, formă, fond sau emitent al documentelor de atașat la aceasta. Toate acestea au fost stipulate în cuprinsul Normelor Metodologice aprobate prin OMAI 181/2022 și sunt aplicabile odată cu publicarea sa în MOfR din data de 29 noiembrie 2022.

Reticența venea mai mult de la temerea colegilor care beneficiau deja de acest drept la data intrării în vigoare a HG 1198/2022, 11.10.2022, și anume aceea că vidul legislativ creat prin abrogarea la aceeași dată a actului normativ în domeniu anterior, HG 1292/2003, suspendarea plăților ar fi putut însemna de fapt pierderea efectivă a dreptului în plată până cel puțin la data la care vor fi fost publicate normele.

Ziua de 29.11.2022 a adus o briză de speranță. Ordinul MAI nr. 181/2022 prevede în art.4, alin 2 că, în cazul deplasărilor la și de la locul de muncă solicitate sau aprobate anterior intrării în vigoare a normelor metodologice, decontarea cheltuielilor de transport și/sau acordarea contravalorii transportului sub forma unor sume forfetare se realizează de la data la care persoana solicitantă ar fi îndeplinit condițiile prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 1.198/2022, conform procedurii stabilite de normele metodologice. Orice angajat al oricărei instituții de apărare, ordine publică și securitate națională de bună-credință ar interpreta în același mod ca și mine aceste prevederi. Structura logică a articolului 4 este incompletă, se completează, așadar, cu cele ale Normelor Metodologice. Se completează, stimaților, vă știți voi care, nu sunt eludate. Mai lesne de înțeles, în cazul celor care aveau deja o cerere de acest gen solicitată/aprobată anterior datei de 11.10.2022, procedurile sunt respectate de la data intrării în vigoare a OMAI 181/2022 iar dreptul se naște odată cu ziua în care personalul solicitant îndeplinea condițiile prevăzute în art.9 din HG 1298/2022. Tot nu este clar?

Greutatea înțelegerii vine de la prevederea legiuitorului regăsită în art. 4 alin 5 din Normele Metodologice: ”pentru personalul care îndeplinește condițiile de acordare în cursul unui an calendaristic, alocarea la suma forfetară lunară/săptămânală/ bilunară se face de la data înregistrării cererii la secretariatul unității până la finele anului calendaristic.” Ce să faci în acest caz? Această normă juridică incompletă este pe deasupra și una de trimitere. Adică se completează cu norme din același act normativ, Normele Metodologice. Și toate aceste norme sunt onerative d.p.d.v. al caracterului conduitei, adică obligă la efectuarea acțiunilor cerute. TOATE. De aici, confuzia.

Recapitulând, este de reținut că în același act normativ avem două obligații ale ordonatorului de credite, cea prevăzută de art. 4 alin. 2 din OMAI 181/2022, de acordare a contravalorii transportului de la data la care personalul solicitant ar fi îndeplinit condițiile din HG 1198/2022 și cea de-a doua, prevăzută de art.5 alin. 4 din Normele Metodologice, de acordare la suma forfetară de la data înregistrării cererii pentru personalul care îndeplinește condițiile de acordare în cursul unui an calendaristic. Probabil că la o singură lectură lucrurile nu pot fi clare. Este normal. La a doua lectură reușești să observi că într-unul dintre cele șase (6) articole ale sale Ordinul face referire în mod expres la una dintre cele două situații în care personalul din instituțiile de apărare, ordine publică și securitate națională se poate regăsi: personalul deja alocat la decontarea cheltuielilor de transport sau care a solicitat acest drept anterior intrării în vigoare a HG 1198/2022. Cea de-a doua, firește, este cea în care cel care a solicitat acest drept a făcut-o ulterior datei de 11.10.2022. Revenind la structura logică incompletă a art.4 din Ordin, acesta face trimitere la prevederile Normelor Metodologice ce reglementează modalitatea de acordare a contravalorii transportului sub forma sumelor forfetare lunare/săptămânale/bilunare la care personalul Ministerului Afacerilor Interne are dreptul potrivit art. 9 alin. (1) lit. h)-j) din Hotărârea Guvernului nr. 1.198/2022 privind drepturile de transport, norme care nu discern între cele două situații, obligând membrii comisiei să aplice procedura de urmat în raportandu-se la situația solicitantului. Nu ar fi logic ca legiuitorul să aleagă să completeze o normă cu una contrară acesteia. Prevederile art. 5 alin.4 din Normele de aplicare nu pot fi aplicate în completarea art.4 lin 2 din Ordin. Personalul solicitant care are dreptul la acordarea contravalorii transportului de la data la care ar fi îndeplinit condițiile din HG 1198/2022 nu poate fi alocat la suma forfetară doar de la data înregistrării cererii. Pentru că legea prevede altfel și pentru că, așa cum ați reținut, sper, de mai sus, nu ar fi putut cunoaște termenul la care să depună, forma și fondul acesteia și unde să ceară să fie înregistrată înainte de emiterea normelor metodologice.

Ați înțeles acum?

Așa cum am scris la început, sunt tolerant. Îi înțeleg pe cei săraci cu duhul. Dar, mă repet, nu sufăr răutatea. La ce ma refer, cu exactitate? La faptul ca oameni importanți din această instituție au validat ceea ce m-am străduit să explic celor vizați. Directorii Direcției Resurse Umane, Direcției Juridice, Direcției Financiare din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române au emis un punct de vedere comun în care dau precizări cu privire la modalitatea de aplicare a actelor normative ce reglementează condițiile de acordare a drepturilor de transport, pe teritoriul național, ale personalului din instituțiile de apărare, ordine publică și securitate națională. Slujbașii IPJ Brașov atât de încercați în manipularea resursei umane au ales să se comporte arogant la adresa forului superior, să ignore aceste recomandări și să lezeze drepturile oamenilor cărora le cer să le fie loiali. Să îi oblige să-și îndrepte parte din resursele și așa modeste către justiție pentru a fi puși în drepturi. Aceasta atitudine m-a făcut sa scriu aceste rânduri, ca ei sa inteleaga la ce fărădelege sunt părtași iar cei de mai sus de ei sa stie cat respect le poarta.

Asa, fără vreun motiv anume, la final, îmi trece prin minte vorba aia, peștele de la cap se-mpute…dezvaluie Silviu Anton -Presedinte SPRD Brasov. (Irinel I.).

Facebook Comments
Citeste in continuare

Exclusiv

„La noi, nea Nero ăsta nu poate sa dea foc nici la CAF 2!”

Publicat

pe

De

Nu de puține ori mi-a fost dat să văd oameni mici cocoțați în funcții mari. Preocupat însă de propășirea individuală, fie i-am ignorat, fie tolerat. Nu-mi erau de niciun folos, de ce le-aș fi acordat din timpul meu!? Acum pot spune că mi-am atins toate obiectivele majore din carieră și mi-am făcut timp și pentru ei, parveniții din lumea din care făceam și eu parte până de curând, Poliția Română. Nu mi-am dorit asta, sunt tolerant și aleg întotdeauna medierea ca primă soluție posibilă a conflictului. Fac excepție in situația dovezilor crase de răutate, de nimicnicie, mai ales când aceasta este îndreptată împotriva celor din aceeași breaslă. Cu atât mai mult când victime sunt cei cărora acei așa-ziși virtuoși ai actului managerial le cer să presteze cât pentru trei angajați, penurie fiind de personal. Lipsă, firește, cauzată tot de calitatea actului amintit.

Așadar, iată! La IPJ Brașov cerul a tunat și a adunat camarila atotputernicului și atotștiutorului pentru a decide soarta oamenilor din subordine care au îndrăznit să se bucure odată cu intrarea în vigoare a HG 1198/2002 de o nesperată normalizare în ceea ce privește drepturile de transport la și de la locul de muncă. Firește, o bucurie reținută, dat fiind că art.27 din actul menționat prevedea că în aplicarea actului în cauză urma să se emită normele metodologice în termen de 90 de zile. Nici mai mult, nici mai puțin.

Rețineți că în hotărârea în cauză nu există nicio referire cu privire la termene, conținut și condiții de înregistrare a cererii, formă, fond sau emitent al documentelor de atașat la aceasta. Toate acestea au fost stipulate în cuprinsul Normelor Metodologice aprobate prin OMAI 181/2022 și sunt aplicabile odată cu publicarea sa în MOfR din data de 29 noiembrie 2022.

Reticența venea mai mult de la temerea colegilor care beneficiau deja de acest drept la data intrării în vigoare a HG 1198/2022, 11.10.2022, și anume aceea că vidul legislativ creat prin abrogarea la aceeași dată a actului normativ în domeniu anterior, HG 1292/2003, suspendarea plăților ar fi putut însemna de fapt pierderea efectivă a dreptului în plată până cel puțin la data la care vor fi fost publicate normele.

Ziua de 29.11.2022 a adus o briză de speranță. Ordinul MAI nr. 181/2022 prevede în art.4, alin 2 că, în cazul deplasărilor la și de la locul de muncă solicitate sau aprobate anterior intrării în vigoare a normelor metodologice, decontarea cheltuielilor de transport și/sau acordarea contravalorii transportului sub forma unor sume forfetare se realizează de la data la care persoana solicitantă ar fi îndeplinit condițiile prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 1.198/2022, conform procedurii stabilite de normele metodologice. Orice angajat al oricărei instituții de apărare, ordine publică și securitate națională de bună-credință ar interpreta în același mod ca și mine aceste prevederi. Structura logică a articolului 4 este incompletă, se completează, așadar, cu cele ale Normelor Metodologice. Se completează, stimaților, vă știți voi care, nu sunt eludate. Mai lesne de înțeles, în cazul celor care aveau deja o cerere de acest gen solicitată/aprobată anterior datei de 11.10.2022, procedurile sunt respectate de la data intrării în vigoare a OMAI 181/2022 iar dreptul se naște odată cu ziua în care personalul solicitant îndeplinea condițiile prevăzute în art.9 din HG 1298/2022. Tot nu este clar?

Greutatea înțelegerii vine de la prevederea legiuitorului regăsită în art. 4 alin 5 din Normele Metodologice: ”pentru personalul care îndeplinește condițiile de acordare în cursul unui an calendaristic, alocarea la suma forfetară lunară/săptămânală/ bilunară se face de la data înregistrării cererii la secretariatul unității până la finele anului calendaristic.” Ce să faci în acest caz? Această normă juridică incompletă este pe deasupra și una de trimitere. Adică se completează cu norme din același act normativ, Normele Metodologice. Și toate aceste norme sunt onerative d.p.d.v. al caracterului conduitei, adică obligă la efectuarea acțiunilor cerute. TOATE. De aici, confuzia.

Recapitulând, este de reținut că în același act normativ avem două obligații ale ordonatorului de credite, cea prevăzută de art. 4 alin. 2 din OMAI 181/2022, de acordare a contravalorii transportului de la data la care personalul solicitant ar fi îndeplinit condițiile din HG 1198/2022 și cea de-a doua, prevăzută de art.5 alin. 4 din Normele Metodologice, de acordare la suma forfetară de la data înregistrării cererii pentru personalul care îndeplinește condițiile de acordare în cursul unui an calendaristic. Probabil că la o singură lectură lucrurile nu pot fi clare. Este normal. La a doua lectură reușești să observi că într-unul dintre cele șase (6) articole ale sale Ordinul face referire în mod expres la una dintre cele două situații în care personalul din instituțiile de apărare, ordine publică și securitate națională se poate regăsi: personalul deja alocat la decontarea cheltuielilor de transport sau care a solicitat acest drept anterior intrării în vigoare a HG 1198/2022. Cea de-a doua, firește, este cea în care cel care a solicitat acest drept a făcut-o ulterior datei de 11.10.2022. Revenind la structura logică incompletă a art.4 din Ordin, acesta face trimitere la prevederile Normelor Metodologice ce reglementează modalitatea de acordare a contravalorii transportului sub forma sumelor forfetare lunare/săptămânale/bilunare la care personalul Ministerului Afacerilor Interne are dreptul potrivit art. 9 alin. (1) lit. h)-j) din Hotărârea Guvernului nr. 1.198/2022 privind drepturile de transport, norme care nu discern între cele două situații, obligând membrii comisiei să aplice procedura de urmat în raportandu-se la situația solicitantului. Nu ar fi logic ca legiuitorul să aleagă să completeze o normă cu una contrară acesteia. Prevederile art. 5 alin.4 din Normele de aplicare nu pot fi aplicate în completarea art.4 lin 2 din Ordin. Personalul solicitant care are dreptul la acordarea contravalorii transportului de la data la care ar fi îndeplinit condițiile din HG 1198/2022 nu poate fi alocat la suma forfetară doar de la data înregistrării cererii. Pentru că legea prevede altfel și pentru că, așa cum ați reținut, sper, de mai sus, nu ar fi putut cunoaște termenul la care să depună, forma și fondul acesteia și unde să ceară să fie înregistrată înainte de emiterea normelor metodologice.

Ați înțeles acum?

Așa cum am scris la început, sunt tolerant. Îi înțeleg pe cei săraci cu duhul. Dar, mă repet, nu sufăr răutatea. La ce ma refer, cu exactitate? La faptul ca oameni importanți din această instituție au validat ceea ce m-am străduit să explic celor vizați. Directorii Direcției Resurse Umane, Direcției Juridice, Direcției Financiare din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române au emis un punct de vedere comun în care dau precizări cu privire la modalitatea de aplicare a actelor normative ce reglementează condițiile de acordare a drepturilor de transport, pe teritoriul național, ale personalului din instituțiile de apărare, ordine publică și securitate națională. Slujbașii IPJ Brașov atât de încercați în manipularea resursei umane au ales să se comporte arogant la adresa forului superior, să ignore aceste recomandări și să lezeze drepturile oamenilor cărora le cer să le fie loiali. Să îi oblige să-și îndrepte parte din resursele și așa modeste către justiție pentru a fi puși în drepturi. Aceasta atitudine m-a făcut sa scriu aceste rânduri, ca ei sa inteleaga la ce fărădelege sunt părtași iar cei de mai sus de ei sa stie cat respect le poarta.

Asa, fără vreun motiv anume, la final, îmi trece prin minte vorba aia, peștele de la cap se-mpute…dezvaluie Silviu Anton -Presedinte SPRD Brasov. (Irinel I.).

Facebook Comments
Citeste in continuare

Parteneri

Știri noi din Vâlcea

Exclusiv18 ore inainte

Haos si bataie de joc la Parcul Industrial Ploiesti

Soferii si/sau investitorii care pătrund in Parcul Industrial Ploiesti trebuie să dea dovadă de multă înţelegere şi să acorde prioritate...

sistem de securitate sistem de securitate
SocialO zi inainte

Ce este un sistem de securitate pentru locuință și cum funcționează

Avansul tehnologic, dar și vremurile pe care le trăim, sunt factori care ne determină să ne protejăm locuința, bunurile, iar...

Pachet cazare Pachet cazare
TurismO zi inainte

Pachet cazare pentru sărbătorile Pascale 2023 la Hotel Izvoare – Căciulata

Știm cât de mult vă doriți să ieșiți din cotidianul de zi cu zi și să petreceți timp de calitate...

Exclusiv2 zile inainte

La IPJ Brașov cerul a tunat și a adunat camarila atotputernicului și atotștiutorului pentru a decide soarta oamenilor din subordine

Nu de puține ori mi-a fost dat să văd oameni mici cocoțați în funcții mari. Preocupat însă de propășirea individuală,...

Timisoara Timisoara
Turism2 zile inainte

Timisoara – Ce poti vizita in orasul de pe Bega?

Dupa cum bine stii deja, Timisoara se numara printre cele mai frumoase orase ale tarii noastre. Ceea ce diferentiaza acest...

boiler cu acumulare boiler cu acumulare
Social2 zile inainte

Tot ce trebuie să știi despre boiler cu acumulare

Boiler cu acumulare este încă un produs extrem de răspândit menit să asigure producția de apă caldă în locuințe. Ușor...

Exclusiv3 zile inainte

„La noi, nea Nero ăsta nu poate sa dea foc nici la CAF 2!”

Nu de puține ori mi-a fost dat să văd oameni mici cocoțați în funcții mari. Preocupat însă de propășirea individuală,...

Afaceri5 zile inainte

Cum să zugrăvesști o cameră: 10 pași pentru a picta pereții ca un zugrav profesionist

A învăța cum să zugrăvești o cameră în mod corespunzător este esențial atât pentru cei începători cu bricolaj, pentru noii proprietari, cât...

Exclusiv5 zile inainte

Structura de acțiuni speciale din cadrul DGPMB ar trebui să reprezinte un etalon pentru restul țării

La data de 12 ianuarie 2023, începând cu ora 12:00 Sindicatul Europol a participat la ședința privind analiza activităților desfășurate...

Uși de interior Uși de interior
Social5 zile inainte

Uși de interior în 2023: ce factori să iei în considerare

Când vine vorba de amenajarea locuinței, fiecare produs trebuie ales cu atenție, în special uși de interior. Elementele de design...

Exclusiv5 zile inainte

Strategii de recuperare după o accidentare sportivă

Recuperarea după o accidentare este un proces dificil, dar cu strategiile și atitudinea potrivite, poate avea succes. Sportivii care au...

Exclusiv6 zile inainte

Nea’ Oaie de la MOVILA VULPII s-a suparat ca magarul pe sat si a trecut la amenintari/Tupeul Magarului (II)

In articolul precedent am precizat ca, echipa de la ”Incisiv de Prahova” primește amenințări în fiecare zi. Am învățat să...

Administrație locală6 zile inainte

Râureni este noul partener al Federației Române de Handbal

București, 20 ianuarie 2023 – Compania Annabella Fabrica de Conserve Râureni SA se alătură Federației Române de Handbal, în susținerea...

Exclusiv7 zile inainte

Căprării ieftine specifice stagiului militar din anii comunismului sunt validate efectiv prin dispozițiile de sancționare disciplinară emise de către șeful IPJ Caraș-Severin

La data de 12 ianuarie 2023, începând cu ora 12:00 Sindicatul Europol a participat la ședința privind analiza activităților desfășurate...

ExclusivO săptămână inainte

Nea’ Oaie de la MOVILA VULPII s-a suparat ca magarul pe sat si a trecut la amenintari/Probabil i se trage de la prea multa omletă

Echipa de la ”Incisiv de Prahova” primește amenințări în fiecare zi. Am învățat să trăim cu amenințările/combinatiile și să nu...

ExclusivO săptămână inainte

O neglijenta si un abuz in serviciu savarsit de numita Tasma V. Tania, agent sef principal la Penitenciarul Ploiesti, poate costa statul roman

La data de 12 ianuarie 2023, începând cu ora 12:00 Sindicatul Europol a participat la ședința privind analiza activităților desfășurate...

Știrile Săptămânii